Σε πολλές ηθοποιούς έχει αποδοθεί ο όρος του sex symbol, αλλά αν σε μία ανήκει δικαιωματικά, είναι στη Γκιζέλα Ντάλι. Στην “Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό”, όπως την αποκαλούσαν, η οποία είχε μια συναρπαστική, αλλά και συνάμα θλιβερή ζωή.

Η Γκιζέλα Ντάλι ήταν η εκρηκτική σταρ του ελληνικού κινηματογράφου, στα πόδια της οποίας “σφάζονταν” παλικάρια, ενώ οι αφίσες της εποχής κοσμούσαν τα εφηβικά δωμάτια των αγοριών, ακόμη και τις νταλίκες των φορτηγατζήδων. Κι, όμως, πίσω από την εικόνα της μοιραίας, της σέξι, της προκλητικής Γκιζέλας, κρυβόταν η Διαμάντω από τα Μέγαρα. Το όμορφο κορίτσι που έζησε από νωρίς τον πόνο της τραγικής απώλειας της αδελφής της, που κυνήγησε τα όνειρά της και παρασύρθηκε από τη χρυσόσκονη του star system, που ήρθε αντιμέτωπη με την αρρώστια, που εξαπατήθηκε, που ένιωσε την εκμετάλλευση στο πετσί της και που στο τέλος, μόλις στα 40 της χρόνια, τα βρόντηξε όλα και πήγε να ζήσει ως “κοσμοκαλόγρια” στη Νάξο, μέχρι το τέλος της ζωής της.

Έζησα μια ζωή γεμάτη λάμψη και δόξα. Έζησα μια γεμάτη ζωή. Όμως εγώ δεν ήμουν αυτή που ήθελαν και έφτιαξαν” είχε πει η ίδια σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις της το 2008 στο περιοδικό «Down Town» και τον Νίκο Νικόλιζα.

Ο τραγικός θάνατος της αδελφής της

Το πραγματικό της όνομα ήταν Αδαμαντία Μαυροειδή. Γεννήθηκε στις 23 Αυγούστου του 1940 στην Αθήνα. Ο πατέρας της ήταν γόνος μιας πλούσιας οικογένειας και η μητέρα της το ίδιο ευκατάστατη, με καταγωγή από τη Νάξο. Η Αδαμαντία γεννήθηκε μέσα στον πόλεμο και η μάνα της, η Βούλα φοβόταν πως οι Γερμανοί θα την σκότωναν. Έτσι, την έκλεισαν σε ένα μοναστήρι στην περιοχή των Μεγάρων, μέχρι το τέλος του πολέμου.

Στα 12 χρόνια της έζησε την απόλυτη φρίκη. Καθώς περπατούσαν με την 8χρονη αδελφή της Ελένη, ένα μηχανάκι παρέσυρε το κορίτσι και τη σκότωσε μπροστά στα μάτια της ηθοποιού. Η εικόνα αυτή θα την στοιχειώσει για πάντα, ενώ θα προκαλέσει σύντομα και την κατάρρευση του γάμου των γονιών της που δεν ξεπέρασαν τον θάνατο του παιδιού τους.

Η μικρή Αδαμαντία μαζί με τη μητέρα της, μετακομίζουν στην Αθήνα όπου πηγαίνει στο καλύτερο σχολείο. Σπούδασε χορό στη σχολή Ανωμερίτη και υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Σχολείου.

Η γνωριμία και ο γάμος με τον Δαδήρα

Στα 18 της χρόνια, το 1958 γνώρισε σε ένα πάρτι τον σκηνοθέτη, Ντίμη Δαδήρα. Τα ξανθά μαλλιά της και το πανέμορφο παρουσιαστικό της δεν τον αφήνουν ασυγκίνητο. “Εσύ μπορείς να γίνεις μεγάλη σταρ και να σαρώνεις στο πέρασμά σου” της λέει και η νεαρή κοπέλα θαμπωμένη από την λαμπερή ζωή που της τάζει, αφήνεται στα χέρια του. Το είχε κάνει άλλωστε ακόμη και η Αλκή Βουγιουκλάκη, λίγο νωρίτερα.

Ο σκηνοθέτης την περνούσε 21 χρόνια, αλλά η διαφορά ηλικίας δεν τους εμπόδισε να γίνουν ζευγάρι. Ο Δαδήρας ήταν εκείνος που μεταμόρφωσε εν μία νυκτί την Αδαμαντία Μαυροειδή σε… Γκιζέλα Ντάλι.

“Μου μάκρυνε τα μαλλιά, με έμαθε να βάφομαι ως εκρηκτική ντίβα και μαζί του για πρώτη φορά φόρεσα ντεκολτέ. Σε όποιο πάρτι πηγαίναμε με παρουσίαζε ως Γκιζέλα Ντάλι, χωρίς ωστόσο να έχω κάνει τίποτα στον κινηματογράφο”, είχε εξομολογηθεί η ηθοποιός.

Ένα χρόνο μετά, στις 24 Δεκεμβρίου 1959 το ζευγάρι παντρεύτηκε και έτσι ξεκίνησε μια λαμπερή αλλά και περίεργη ζωή για εκείνη. Η πρώτη της ταινία ήταν σε ηλικία 19 ετών ήταν το “Ραντεβού στη Βενετία”, ενώ ακολούθησαν και άλλες με σκηνοθέτη τον σύζυγό της.

Η Γκιζέλα Ντάλι μένει έγκυος, αλλά ο σύζυγός της την ανάγκασε να προχωρήσει σε έκτρωση, ενώ όπως είχε εξομολογηθεί η ίδια, στα επόμενα χρόνια έκανε κι άλλες εκτρώσεις και αυτό ήταν κάτι που τη βάραινε πάντα. “Εγώ ποτέ δεν ολοκληρώθηκα στην γυναικεία φύση μου. Υπήρξα απλώς ένα καλοστημένο σκηνικό του ελληνικού κινηματογράφου που γρήγορα κατέρρευσε”, είχε εξομολογηθεί κάποτε για τι αμβλώσεις.

Ο μεγάλος έρωτας με τον Άλκη Γιαννακά

Η γυναίκα που την είχαν ερωτευτεί όλοι οι άντρες, βρήκε τον μεγάλο έρωτα στο πρόσωπο του Άλκη Γιαννακά. Ο ηθοποιός ήταν από τα πιο σέξι και περιζήτητα αρσενικά της εποχής και τον ποθούσαν όλες. Οι δυο τους πρωταγωνίστησαν στην ταινία “Ο παρθένος” το 1966 κι εκεί γεννήθηκε και ο απαγορευμένος έρωτάς τους, αφού η Ντάλι ήταν παντρεμένη με τον Δαδήρα, τον οποίο χώρισε με συνοπτικές διαδικασίες για να ζήσει το μεγάλο πάθος με τον Άλκη Γιαννακά.

“Μαζί του έζησα την εφηβεία και όλα όσα δεν μπόρεσε να μου προσφέρει ο σύζυγός μου. Ερωτευτήκαμε παράφορα και αρραβωνιαστήκαμε. Όμως ήμασταν και οι δύο τόσο δυναμικοί χαρακτήρες που κάθε βράδυ παίζαμε ξύλο και το πρωί σηκωνόμασταν με μαυρισμένα μάτια”, είχε εξομολογηθεί. .

Η Γκιζέλα Ντάλι έμεινε έγκυος από τον Άλκη Γιαννακά αλλά και πάλι έκανε έκτρωση καθώς έβλεπε ότι η σχέση της αυτή οδηγούνταν σε αδιέξοδο. Τρία χρόνια μετά το ζευγάρι χώρισε.

Ο καρκίνος και οι soft πορνό ταινίες

Ήταν το 1974 όταν η ηθοποιός διαγνώστηκε με καρκίνο στον λάρυγγα, με αποτέλεσμα να χάσει τη φωνή της. Αναζητώντας το… θαύμα, η Γκιζέλα Ντάλι έφτασε μέχρι και το Θιβέτ, όπου έμεινε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και όπως είχε πει, είδε αποτελέσματα.

Επιστρέφοντας στην Αθήνα είχαν αλλάξει πολλά. Ο ελληνικός κινηματογράφος περνούσε κρίση και βρισκόταν σε μία πτώση, οπότε οι προτάσεις στη Ντάλι – που δεν ήταν από τις πρωταγωνίστριες πρώτης γραμμής – δεν έρχονταν.

Αντίθετα, εκείνη την εποχή βρισκόταν σε άνοδο ένα άλλο είδος κινηματογράφου, το sof πορνό. Κι εδώ, οι προτάσεις έρχονταν σωρηδόν. Η Γκιζέλα αποδέχτηκε αρκετές από αυτές και έγινε από τις πρώτες Ελληνίδες ηθοποιούς που έκανε γυμνές σκηνές. Οι ταινίες ήταν εκτός από soft πορνό, εντελώς cult και από τους τίτλους και μόνο, καταλαβαίνεις. «Μιρέλλα, η σάρκα της ηδονής», «Η σπηλιά της αμαρτίας», «Αιμιλία η διεστραμμένη», «Ο Κύκλος της Ανωμαλίας» κ.α.

Την περίοδο εκείνη άλλαξε αναγκαστικά και η εικόνα της: το ξανθό μαλλί της έγινε ακόμα πιο ξανθό, το μακιγιάζ της πιο βαρύ και το βλέμμα της εξέπεμπε πρόκληση. Η Γκιζέλα Ντάλι έγινε προκλητική και ποθητή και οι αφίσες της, εκτός από τα εφηβικά δωμάτια, “στόλιζαν” ακόμη και τις νταλίκες. Ήταν πια η “βασίλισσα του soft πορνό”.

Όταν τα βρόντηξέ κι έφυγε για τη Νάξο

Μέχρι που στα 40 της αποφάσισε να τα βροντήξει όλα και να φύγει μαζί με τη μητέρα της για τη Νάξο. Εκεί, έζησαν σε ένα μικρό σπίτι που είχαν στο φαράγγι Λιώνας Νάξου. Η Γκιζέλα Ντάλι, στο κυκλαδίτικο νησί άφησε πίσω της τη ματαιοδοξία και τη χρυσόσκονη του star system κι έγινε ξανά η Αδαμαντία Μαυροειδή, ένα πνεύμα ελεύθερο που δεν έμπαινε σε καλούπια.

Στη Νάξο βρήκε τον εαυτό της. Η άλλοτε “βασίλισσα” των τολμηρών ταινιών, μεταμορφώθηκε σε μία… κοσμοκαλόγρια, ανακαλύπτοντας εκεί τη ζωή που πραγματικά ήθελε και δε νόμιζε ότι ήθελε. Διάβαζε, ανέπτυξε πολιτιστική δραστηριότητα, απολάμβανε τις πραγματικές χαρές που σου προσφέρει η άμεση επαφή με τη φύση.

Η Γκιζέλα Ντάλι έφυγε από τη ζωή στις 10 Σεπτεμβρίου του 2010 χτυπημένη από καρκίνο, τον οποίο αντιμετώπισε με μια απίστευτη δύναμη για 10 ολόκληρα χρόνια.

Διαβάστε επίσης