Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος ήταν ένας από τους σπουδαιότερους κωμικούς ηθοποιούς που έβγαλε ο ελληνικός κινηματογράφος. Μία από τις πιο εμβληματικές και καθολικά αγαπημένες μορφές. Πότε καλοκάγαθος και στοργικός πατέρας, πότε γεροντοπαλίκαρο, πότε στρυφνός και απόμακρος, όποιο ρόλο και αν έπαιξε, κατάφερνε να κλέβει την παράσταση ακόμη και αν κρατούσε τον δεύτερο ρόλο.
Τον κοινό τον λάτρευε. Άλλωστε, ήταν για τον κόσμο ο δικός τους “Νιόνιος”. Για τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά και αυτό αποτελεί μία μεγάλη αντίθεση, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο σπουδαίος αυτός ηθοποιός, στην πραγματικότητα ήταν «κρυψίνους» και διακριτικός σε ο, τι αφορούσε την προσωπική του ζωή. Δεν του άρεσε η δημοσιότητα κι απεχθανόταν τους προβολείς.
Ο μοναχικός θάνατος που έγινε πρωτοσέλιδο
Είχε πολλούς και καλούς φίλους, όμως, στην πραγματικότητα ήταν μοναχικός. Και μόνο του τον βρήκε ο θάνατος. Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος βρέθηκε νεκρός στις 13 Απριλίου 1984 σε ηλικία μόλις 72 ετών στο διαμέρισμά του, σε ένα δυάρι του δεύτερου ορόφου στην πολυκατοικία της Λεωφόρου Αλεξάνδρας όπου διέμενε, τέσσερις μέρες μετά τον θάνατό του.
Οι φωτογραφίες του νεκρού ηθοποιού μέσα από το διαμέρισμά του έγιναν πρωτοσέλιδο από εφημερίδα της εποχής, προκαλώντας ανατριχίλα και μούδιασμα στο αναγνωστικό κοινό. Πριν λίγο καιρό, ο ανιψιός του Τάκης Βλαστός είχε βρεθεί καλεσμένος στο The 2Night show, και είχε αποκαλύψει στον Γρηγόρη Αρναούτογλου πως τότε είχε κάνει μήνυση στην εφημερίδα.
«Έκανα μήνυση στην εφημερίδα που δημοσίευσε τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο νεκρό μέσα στο σπίτι του και δεν έγινε τίποτα. Τον βγάλανε μια φωτογραφία – αυτός καθόταν σε μια πολυθρόνα που την έχω τώρα στο σπίτι μου- και αυτοί τον ξάπλωσαν κάτω στο πάτωμα και βγάλανε τις φωτογραφίες. Αλλιώς τον βρήκαν, αλλά τον ξάπλωσαν στο πάτωμα. Είχε πεθάνει τέσσερις μέρες πριν»,είχε αναφέρει.
«Την βλέπεις αυτή την καράφλα; Κάθε μια τρίχα που λείπει, είναι και μια ικανοποιημένη γυναίκα»
Ο ηθοποιός δεν ήταν από τους ανθρώπους που καυχιόταν για τις γνωριμίες του (ήταν καλός φίλος με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή αλλά ποτέ δε διέτεινε την προσωπική σχέση που είχαν) ούτε και για τις κατακτήσεις του. Εξάλλου, ο αγαπημένος ηθοποιός υπήρξε μεγάλος γυναικοκατακτητής. Είχε αδυναμία στο γυναικείο φύλο, λάτρευε και σεβόταν βαθιά τις γυναίκες. Γι’ αυτό και ήταν πάντα διακριτικός και προσπαθούσε να κρύβει τις σχέσεις του, ώστε να μην εκθέτει τις συντρόφους του. Ακόμα και όταν έβγαινε έξω μαζί τους, προσπαθούσε να πηγαίνει σε μέρη που δεν ήταν πολυσύχναστα.
Οι φίλοι του, που γνώριζαν την επιθυμία του να κρατάει την προσωπική του ζωή μακριά από τη δημοσιότητα, ακόμα και όταν τον συναντούσαν με κάποια κοπέλα, προσποιούνταν ότι δεν τον είχαν δει για να μην τον φέρουν σε δύσκολη θέση.
Λένε ότι η αδυναμία που είχε στις «μικρούλες» ήταν παροιμιώδης στο ελληνικό θέατρο. Ο ίδιος για να μη δημιουργούνται προβλήματα και απρόοπτα, τις αποκαλούσε «ανιψιές» του. Πάντοτε χαμηλών τόνων και θέλοντας να αποφεύγει τα σχόλια γύρω από την ερωτική του ζωή, είχε δηλώσει σε συνέντευξή του: «Ούτε ωραίος είμαι ούτε τον γόη κάνω και δεν σέρνονται οι γυναίκες πίσω μου. Εξάλλου δεν είναι σωστό να κάθεται κανείς και να αραδιάζει κατακτήσεις».
Σε παλαιότερη συνέντευξή του, ο ανιψιός του ηθοποιού Τάκης Βλαστός είχε αποκαλύψει και το αστείο που συνήθιζε να κάνει ο Παπαγιαννόπουλος για τις κατακτήσεις του. «Την βλέπεις αυτή την καράφλα; Πόσες τρίχες λείπουν; Κάθε μια τρίχα είναι και μια ικανοποιημένη γυναίκα» έλεγε.
Ο ανεκπλήρωτος έρωτας για την Άννα Καλουτά
Παρόλα αυτά, ο ηθοποιός δεν παντρεύτηκε ποτέ. Πολλοί έλεγαν πως η άρνησή του στον γάμο, οφειλόταν σε μία ερωτική απογοήτευση που είχε στο Διακοφτό, τον τόπο καταγωγής του. Άλλοι λένε ότι οφειλόταν στον ανεκπλήρωτο έρωτά του για μία ηθοποιό που τον άφησε για συνάδελφό του.
Και αυτή η ηθοποιός ήταν η Άννα Καλουτά.
«Ο Νιόνιος ήθελε πολύ την Άννα Καλουτά, αλλά μπήκε στη μέση ο Λάμπρος Κωνσταντάρας και του την έφαγε. Στενοχωρήθηκε πολύ» ανέφερε ο ανιψιός του στην εκπομπή του Αρναούτογλου.
Φωτογραφίες Finosfilm.gr