H Ούρσουλα Άντρες είδε τη ζωή της να αλλάζει από τη μία στιγμή στην άλλη, εξαιτίας ενός μπικίνι. Ένα μπικίνι, όχι προκλητικό, όμως, αρκετό για να βάλει την ηθοποιός στον χάρτη του Χόλιγουντ και μέχρι και σήμερα όλοι να μιλάνε για το θρυλικό πρώτο κορίτσι του “Τζέιμς Μποντ” που αναδύθηκε από τη θάλασσα σαν άλλη σύγχρονη Αφροδίτη φορώντας το διάσημο πια λευκό μπικίνι.
Η ίδια ποτέ δεν κατάλαβε τον παροξυσμό για τη συγκεκριμένη σκηνή, όμως, παραδέχεται πως της άλλαξε τη ζωή. Όχι, τόσο στο κομμάτι της υποκριτικής. Αυτήν, για να είμαστε ειλικρινείς ποτέ δεν την είχε πάρει τόσο σοβαρά, όσο άλλοι συνάδελφοί της.
Όμως, είχε πια αποκτήσει τον τρόπο να βγάζει εύκολα χρήματα. Ήταν τα χρήματα ο σκοπός; Όχι. Η Ούρσουλα Άντρες ήταν μία ξεχωριστή περίπτωση σταρ. Ήταν η γυναίκα που πόθησαν όλοι οι σπουδαίοι άνδρες του Χόλιγουντ. Η γυναίκα που μέχρι και σήμερα τονίζει πως φιλοσοφία της ήταν: να είναι χαρούμενη και να ζει τη ζωή της. Και η πανέμορφη Ούρσουλα, η οποία σήμερα κλείνει τα 88 της χρόνια έζησε μία συναρπαστική ζωή.
Την ανακάλυψε ο Μπάρλον Μπράντο
Ήταν ο Μάρλον Μπράντο εκείνος που ανακάλυψε το πανέμορφο 19χρονο κορίτσι από την Ελβετία που μιλούσε τρεις γλώσσες, γαλλικά, γερμανικά και ιταλικά, αλλά δεν ήξερε γρι αγγλικά. Στο πρόσωπό της βρήκε την επόμενη σταρ κι έτσι την έπεισε να δοκιμάσει την τύχη της στο Χόλιγουντ.
Η Άντρες έκανε ένα δοκιμαστικό στην Paramount, όπου της πρότειναν επταετές συμβόλαιο, για 2.799 σημερινά δολάρια το μήνα. Η ίδια στην πραγματικότητα, δεν τρελαινόταν για την υποκριτική, όμως, τα χρήματα ήταν καλά κι έτσι τον Γενάρη του 1955 μετακόμισε στην Αμερική.
Άρχισε εντατικά μαθήματα υποκριτικής, αλλά και αγγλικών με δασκάλα τη μητέρα της Όντρι Χέμπορν. Ωστόσο, όλο αυτό που της συνέβαινε δεν την έκανε ευτυχισμένη. Ένιωθε πως το ελεύθερο ευρωπαϊκό της πνεύμα εγκλωβιζόταν στο “χρυσό κλουβί” του Χόλιγουντ. Επιπλέον, δεν μάθαινε εύκολα τα αγγλικά και οι άνθρωποι της εταιρείας, σχεδόν της απαγόρευαν οποιαδήποτε συμμετοχή μέχρι να μάθει καλά τη γλώσσα. Την παρότρυναν, όμως, να πηγαίνει στα διάφορα κοσμικά πάρτι προκειμένου να γίνει γνωστή στους κύκλους του Χόλιγουντ.
Ο έρωτας με τον Ντιν πριν τον θάνατό του
Σε μία από τις εξόδους αυτές γνώρισε τον Τζέιμς Ντιν. Ο αδικοχαμένος ηθοποιός πρωταγωνιστούσε τότε στην ταινία “Ανατολικά της Εδέμ” και ήταν ήδη το απόλυτο είδωλο του Χόλιγουντ. Οι δυο τους κανονίζουν να βγουν, όμως, στο πρώτο ραντεβού, εκείνος τη στήνει για μια ολόκληρη ώρα.
Όταν εμφανίσθηκε δεν μπήκε καν στον κόπο να δικαιολογηθεί. Όπως εξομολογήθηκε αργότερα η Ούρσουλα Άντρες, το βράδυ εκείνο κατέληξαν να τσακώνονται για τη μουσική. Η σχέση τους χαρακτηρίζεται ως θυελλώδης και οι καβγάδες τους ακόμη και για ασήμαντη αφορμή, είναι συχνοί. Μάλιστα, ο Τζέιμς Ντιν είχε πει με δόση χιούμορ πως μάθαινε γερμανικά για να μπορεί να τσακώνεται μαζί της και σε άλλη γλώσσα.
Αν και το πάθος ήταν έντονο, δεν ήταν αρκετό για να κρατήσει μαζί αυτούς τους δύο έντονους κι εκρηκτικούς χαρακτήρες. Έτσι, χωρίζουν, ενώ οι φήμες τότε έλεγαν πως η Άντρες παράτησε τον Ντιν για τον σκηνοθέτη Τζον Ντέρεκ, με τον οποίο αργότερα παντρεύτηκαν. Η Ούρσουλα χώρισε με τον ηθοποιό, έναν μήνα πριν τον θάνατό του σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα.
Το μπικίνι που άλλαξε τη ζωή της
Η αλήθεια είναι πως η Ούρσουλα Άντρες δεν κυνηγούσε τον μεγάλο ρόλο της ζωής της. Όμως, αυτός ήρθε και τη βρήκε με τη βοήθεια του συζύγου της Τζον Ντέρεκ.
To 1962, στην τέταρτη δουλειά της ως ηθοποιός έγινε το πρώτο ‘Bond girl’. Ήταν και η πρώτη φορά που μετείχε σε αγγλόφωνη ταινία και μπήκε στον χάρτη του Χόλιγουντ και ως ηθοποιός. Και όλα αυτά εξαιτίας ενός μπικίνι στη σκηνή που αναδύεται μέσα από τη θάλασσα.
Πλέον έγινε παγκοσμίως γνωστή ως “Bold girl”. Και όλα αυτά δεν θα γίνονταν ποτέ, αν δεν είχε “τραβήξει” ο σύζυγος της μια φωτογραφία της, με μαγιό που έφτασε στους παραγωγούς τoυ Μποντ, οι οποίοι την επέλεξαν ομόφωνα για τoν ρόλο της σαγηνευτικής Χάνεϊ Ράιντερ στο πλευρό του Σον Κόνερι στο Dr. No.
Όταν της έκαναν την πρόταση, για την ταινία, η Άντρες αρνήθηκε. Πείστηκε να αλλάξει γνώμη, όταν ο Κερκ Ντάγκλας την πέτυχε σε ένα πάρτι και άρχισε να της διαβάζει το σενάριο. Το λάτρεψε. Κυρίως σκέφτηκε πως ενόσω είχε δουλειά στη Τζαμάικα, θα μπορούσε να δουλέψει το μαύρισμα της. Δεν είχε την παραμικρή ιδέα για όσα θα ακολουθούσαν. Επίσης, χρωστάει πολλά στον Σον Κόνερι που έκανε ό,τι μπορούσε για να τη βοηθήσει. Όμως στην ταινία δεν ακούσαμε ποτέ τη φωνή της, καθώς η προφορά της κρίθηκε πολύ γερμανική.
Ο παροξυσμός που ακολούθησε αργότερα με το περίφημο μπικίνι, έκανε και την ίδια να απορεί. Παραδέχεται πως την έκανε επιτυχημένη, αλλά ποτέ δεν κατάλαβε γιατί επικράτησε τόση τρέλα για αυτήν τη σκηνή. «Το μόνο που έκανα ήταν να φορώ ένα μπικίνι που δεν ήταν καν μικρό. Στη Γαλλία τα μπικίνι είχαν καθιερωθεί ήδη από την Μπαρντό και τη Δαλιδά. Παρ’ όλα αυτά, έγινα οικονομικά ανεξάρτητη από αυτό το μαγιό», έχει παραδεχτεί.
Τα εξώφυλλα στο Playboy
Όταν της ζήτησαν να αποκαλύψει τη φιλοσοφία της ζωής της είπε “πάντα ήθελα να είμαι ειλικρινής, χαρούμενη και να ζω τη ζωή μου”. Το 1965 συμφώνησε να εμφανιστεί στο Playboy. Το αποτέλεσμα σκανδάλιζε. Προκλήθηκαν αντιδράσεις. Τα media τη ρώτησαν γιατί το έκανε. Απάντησε “γιατί είμαι όμορφη”.
Συνολικά φιλοξενήθηκε στο Playboy επτά φορές, σε 15 χρόνια. Κάθε φορά που της έλεγαν πως χρησιμοποιεί το σώμα της για να αποπλανεί τους άνδρες, η Άντρες απαντούσε “δεν κάνω κάτι. Απλά στέκομαι στο χώρο”. Εξάλλου, όπως έχει πει, δεν είχε πρόβλημα με το γυμνό σώμα. Ωστόσο, ποτέ δεν αποδέχτηκε τον όρο «sex symbol». Μισούσε τη λέξη «σέξι».
Ο Μπελμοντό, ο έρωτας της ζωής της
Η Ούρσουλα Άντρες άφησε τις ΗΠΑ για την Ευρώπη, όπου σε ένα χρόνο έκανε τρεις ταινίες: στην Αγγλία δούλεψε στο She, όπου υποδύθηκε μια αθάνατη βασίλισσα. Σε αυτή την ταινία γνώρισε τον Τζον Ρίτσαρντσον και πέρασε κάποιους μήνες μαζί του. Όταν έφυγε για την Ιταλία και τα γυρίσματα του The 10th Victim, ερωτεύτηκε τον συμπρωταγωνιστή της Μαρσέλο Μαστρογιάνι. Τον άφησε πίσω όταν ταξίδεψε στη Γαλλία, για το Up to his ears με συμπρωταγωνιστή τον Ζαν Πολ Μπελμοντό. Τον ερωτεύτηκε παράφορα – όπως έχει παραδεχτεί, ήταν ο έρωτας της ζωής της. Μάλιστα, ο Μπελμοντό ήταν εκείνος που την έπεισε να βγάλει το διαζύγιο με τον Ντέρεκ.
Η σχέση τους κράτησε μέχρι το 1972. Απογοητευμένη που δεν έζησε το «για πάντα» με αυτόν που είχε πιστέψει πως ήταν το άλλο της μισό, επέστρεψε στις ΗΠΑ. Επαγγελματικά, ακολούθησαν άστοχες επιλογές, φέρνοντας μοιραία την πτώση στην καριέρα της.
Η «μάχη» του Έλβις για να μην την ερωτευτεί
Μετά τον Τζέιμς Μποντ, οι προτάσεις που δέχθηκε ήταν δεκάδες. Όλοι πρότειναν για την επόμενη δουλειά να επιλέξει τη συνεργασία της με τον Έλβις Πρίσλεϊ, στο Fun in Acapulco. Η ίδια είχε ακούσει διάφορα για το “Βασιλιά” και ήθελε να το αποφύγει. Τελικά, την έπεισαν να πει το ναι.
Οι δυο τους ήρθαν κοντά, έγιναν φίλοι, ενώ οι φήμες τους ήθελαν ζευγάρι. Ωστόσο, όπως λέγεται ο Έλβις δεν το επέτρεψε να συμβεί, και για να είναι σίγουρος πως δεν θα την ερωτευτεί φρόντιζε να μην είναι ποτέ μόνοι.
Το σκάνδαλο με τη μητρότητα στα 43 της
Το 1979, η Ούρσουλα Άντρες γνώρισε τον ηθοποιό Χάρι Χάμλιν στα γυρίσματα του Clash of Titans. εκείνη τότε ήταν 42 ετών κι εκείνος μόλις 27. Η διαφορά ηλικίας που είχαν δεν την απασχόλησε.
Έναν χρόνο μετά, η ηθοποιός έμεινε έγκυος και η μητρότητα στα 43 αποτέλεσε… σκάνδαλο για τον Τύπο της εποχής. “Τώρα υπάρχουν πολλές γυναίκες που γίνονται μητέρες σε αυτήν την ηλικία. Τότε ήταν σκάνδαλο. Εξεπλάγην όταν έμαθα πως είμαι έγκυος, γιατί πίστευα ότι είναι κάτι που δεν θα μου συμβεί ποτέ. Αλλά συνέβη. Και απέκτησα το γιο μου. Το μόνο πράγμα που έχει σημασία πια, όταν αποκτάς παιδιά είναι το μέλλον τους. Αλλά σε τι κόσμο τα αφήνουμε;”, είχε πει σε μία παλαιότερη συνέντευξή της.
Με τον πατέρα του χώρισαν έναν χρόνο μετά τη γέννησή του. Ωστόσο, ο γιος της Ντιμίτρι είναι ο, τι καλύτερο της συνέβη. Όπως έχει η ίδια δηλώσει, μέχρι να γίνει μητέρα φοβόταν να αναλάβει την ευθύνη ακόμη κι ενός ζώου. Όμως, ο ερχομός του Ντιμίτρι τα άλλαξε όλα. Η Ούρσουλα Άντρες τα παράτησε όλα για το παιδί της και οι δουλείες της ήταν επιλεκτικές. Πλέον, είχε βρει την ευτυχία κι ένα νέο νόημα στη ζωή της στο πρόσωπο του παιδιού της.