Το 1954 και ενώ φοιτούσε ακόμα στην Δραματική Σχολή, η Αλίκη Βουγιουκλάκη πήρε συγκυριακά τον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο στον κινηματογράφο με την ταινία «Το Ποντικάκι», όταν ο Νίκος Τσιφόρος έψαχνε για πρωταγωνίστρια αφού η Έλλη Λαμπέτη αρνήθηκε να παίξει.
Η παρθενική της εμφάνιση στο σινεμά δεν ικανοποίησε, όμως, την νεαρή Αλίκη και στράφηκε στο θέατρο, μέχρι την επόμενη χρονιά, όπου αποφάσισε να τολμήσει ξανά με την βουκολική ταινία «Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας» του Ντίμη Δαδήρα. Συνέχεια είχε το «Κορίτσι με τα Παραμύθια» (1956), πλάι στον σταρ της εποχής Αλέκο Αλεξανδράκη, ο οποίος δέχτηκε μάλιστα να μπει το όνομα του μετά το δικό της, λέγοντας χαρακτηριστικά «Οι κυρίες προηγούνται».
Δείτε τη φωτογραφία της από την πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση:
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη με αξιοσημείωτο πείσμα και αυτοπεποίθηση αρχίζει να χτίζει στρατηγικά τον μύθο της. Ήξερε κάθε στιγμή ποια πόρτα έπρεπε να χτυπήσει και με ποιόν τρόπο, αλλά δεν είχε καταφέρει ακόμα να περάσει την πόρτα της «Ρόλς Ρόις» της ελληνικής κινηματογραφίας, όπως την αποκαλούσαν, της Φίνος Φιλμ. Όταν ήρθε η ώρα να την καλέσει ο Φίνος στο γραφείο του για να της προτείνει τον ρόλο μιας ανιψιάς στην ταινία «Η Θεία από το Σικάγο», εκείνη απάντησε προς έκπληξή του «Δεν είμαι κάπως μικρή για θεία;», θεωρώντας δεδομένο ότι θα έπαιζε τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Φίνος εξοργισμένος την έδιωξε τότε από το γραφείο του, αντιδρώντας έντονα στην έπαρση της νεαρής Αλίκης. Αυτή η ατυχής στιγμή θα μπορούσε να της κοστίσει πολλά, αλλά η μεγάλη επιτυχία της «Μουσίτσας» του Γιάννη Δαλιανίδη με τη νεολαία να τραγουδά όπου σταθεί και όπου βρεθεί το τραγούδι «Ρικοκό», έπεισαν τον Φίνο να της δώσει άλλη μια ευκαιρία. Έτσι γεννήθηκε η «Αστέρω» του Παύλου Νιρβάνα με σκηνοθέτη τον Ντίνο Δημόπουλο και την Αλίκη να πρωταγωνιστεί δίπλα στον νεαρό τότε Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Τον Φεβρουάριο του 1959, η σπουδαία τότε εκδότρια Ελένη Βλάχου ανακηρύσσει την Αλίκη «Εθνική Σταρ», δίνοντας της το διαβατήριο για μια παραμυθένια καριέρα.
Μετά από αυτή την σημαντική αναγνώριση, έρχεται και ο δημοφιλέστερος ρόλος της καριέρας της για να επιβεβαιώσει τον τίτλο. Ο Σακελλάριος με τον Φίνο ενώνουν ξανά την Αλίκη με τον Δημήτρη και δημιουργούν το «Ξύλο Βγήκε από τον Παράδεισο», δίνοντας έναν αέρα ανεμελιάς, φρεσκάδας και αισιοδοξίας, με την Αλίκη να υποδύεται την σκανδαλιάρα, χαριτωμένη και σκερτσόζα μαθήτρια – ένα στυλ που θα εξελιχθεί σε μανιέρα για τις νέες ηθοποιούς, με τεράστια απήχηση στον θηλυκό νεαρόκοσμο. Η θρυλική αυτή η ταινία σηματοδοτεί και την πρώτη της συνεργασία με τον Μάνο Χατζιδάκι, με τα τραγούδια του «Ροζ Γατί» και «Έχω ένα Μυστικό» να περνούν στην ιστορία.
Οι ταινίες που γυρίζει στη συνέχεια με τη Φίνος Φιλμ σπάνε κυριολεκτικά τα ταμεία, σφραγίζοντας την ανωτερότητα και την κυριαρχία της εταιρίας, με την Αλίκη να μεταμορφώνεται σε είδωλο και να εκτοξεύει την καριέρα της.