Το ξέσπασμα του Γιώργου Νταλάρα κατά δημοσιογράφων και τα όσα είπε, αλλά και ο τρόπος που απευθύνθηκε σε νέα παιδιά, έχει διχάσει τον κόσμο. Από τη μία υπάρχουν εκείνοι που παίρνουν το μέρος του τραγουδιστή, υποστηρίζοντας ότι σε έναν καλλιτέχνη του βεληνεκούς του Νταλάρα, δεν πηγαίνεις να τον ρωτήσεις για την “κόντρα” του με τον Αργυρό. Και υπάρχουν και εκείνοι που έχουν αντίθετη άποψη, θεωρώντας τα λόγια του προσβλητικά – τουλάχιστον – προς νέα παιδιά, και αντί να τους κουνήσει με τόση αυστηρότητα το δάχτυλο, θα μπορούσε απλά να είχε αποχωρήσει.

Και δεν είναι λίγοι εκείνοι, κυρίως στα social media, που θυμήθηκαν τον Τζίμη Πανούση και πόσο λείπει σε κάτι… τέτοιες στιγμές. Βέβαια, δεν είναι τυχαίο πως όλοι αυτοί μνημόνευσαν τον Τζιμάκο, μιας και η κόντρα του με τον Γιώργο Νταλάρα ήταν επικών διαστάσεων κι έγραψε ιστορία στην καλλιτεχνική σκηνή. Και όχι μόνο, αφού είχε φτάσει μέχρι και στα δικαστήρια, με τον Πανούση να χάνει τη δίκη.

«Δεν μας χ@ζεις ρε Νταλάρα…»

Η αλήθεια είναι πως ο Γιώργος Νταλάρας ανέκαθεν αποτελούσε “αγαπημένο θέμα” των ηθοποιών που ασχολούνταν με τη σάτιρα, ενώ στον χώρο του, θα λέγαμε ότι είχε αρκετές κόντρες. Πριν τον “περιλάβει” σατιρικά ο Τζίμης Πανούσης, ήταν ο Χάρρυ Κλυνν εκείνος που πρώτος σατίρισε τον καλλιτέχνη. Μάλιστα, ο τεράστιος Κλυνν στον δίσκο του «Έθνος ανάδελφον», το 1985, είχε πει την περιβόητη φράση: «Δεν μας χ@ζεις ρε Νταλάρα…» που έγραψε ιστορία.

Και αυτές τις ημέρες επανήλθε σε πολλά στόματα, ακούγοντάς τον τραγουδιστή μεταξύ άλλων, να αποκαλεί τη νεαρή ρεπόρτερ “χαριτωμένη” και πως όταν επιστρέψει σπίτι της “ο πατέρας της και ο θείος της θα ντρέπονται για τη δουλειά που κάνει”!

Η αλήθεια είναι πως οι κόντρες του Νταλάρα με άλλους καλλιτέχνες είναι τόσες πολλές που θα μπορούσες να γράψεις μέχρι και βιβλίο. Με τον τραγουδιστή συχνά να καταφέρεται εναντίον συναδέλφων του με πολύ σκληρά λόγια (να αναθαρρήσουν και λίγο οι νεαροί ρεπόρτερ με όσα άκουσαν από εκείνον, δεν είναι οι μόνοι) ή να καταφεύγει στη δικαστική οδό, όπως είχε κάνει με τον Μανώλη Ρασούλη.

Η λίστα με τις κόντρες περιλαμβάνει και τα ονόματα των Αντώνη Καφετζόπουλου, Άννας Βίσση (ήταν κάποτε ζευγάρι), Γιάννη Αγγελάκα, αλλά και Λάκη Λαζόπουλου. Μάλιστα, για τον τελευταίο, ο τραγουδιστής είχε κάνει μία ακραία δήλωση σε συνέντευξή του: «O Λαζόπουλος έκανε όλα τα παιδιά να γίνουν γυναίκες, έχουν δεν έχουν την τάση…». Ο Λάκης από την άλλη, σε κάποιο επεισόδιο στο Τσαντίρι, είχε σχολιάσει με νόημα: “Μαζί μου ασχολείσαι, πόσο Νταλάρας είσαι”. Ενώ πριν χρόνια σε συνέντευξή του είχε πει: “Ο Νταλάρας είναι ένα ψυχικό ερείπιο! Έχουν πάρα πολλοί νεύρα με τον Νταλάρα, όχι με τα τραγούδια του και την ερμηνεία του -είναι εξαιρετικός- αλλά με τον χαρακτήρα του. Η σχέση ενός ανθρώπου με το ταλέντο είναι η σχέση ενός ταχυδρόμου με το γράμμα που κουβαλάει. Μπορεί ένας καλός ταχυδρόμος να κουβαλάει μια κακή είδηση και μπορεί ένας καλός ταχυδρόμος να κουβαλάει μια καλή είδηση. Μακάρι ο καλός ταχυδρόμος να κουβαλάει καλό γράμμα. Μακάρι ο χαρακτήρας να δένει με το ταλέντο”.

Η μητέρα όλων των μαχών

Αλλά όλες οι παραπάνω κόντρες, είναι σαν μια σταγόνα στον ωκεανό, μπροστά στην κόντρα του Γιώργου Νταλάρα με τον Πανούση που κράτησε εφτά ολόκληρα χρόνια, ενώ οι δυο τους δεν τα βρήκαν ποτέ, μέχρι και τον θάνατο του Τζιμάκου. Αν και όταν έγινε γνωστό ότι ο καλλιτέχνης έφυγε από τη ζωή, ο μεγάλος του αντίπαλος, τον είχε αποχαιρετίσει με ένα ωραίο, ομολογουμένως, μήνυμα.

“Έφυγε ένας νέος, ταλαντούχος άνθρωπος, βυθίζοντας στη θλίψη τα παιδιά του, την οικογένειά του. Ένας άνθρωπος που με τη σκέψη του, το χιούμορ του και την οξύτητά του λόγου του ήταν χρήσιμος στην κοινωνία, όπως όλοι οι πραγματικοί καλλιτέχνες. Οι αντιθέσεις που είχα μαζί του στο παρελθόν, με κάνουν να λυπάμαι ακόμα πιο βαθιά. Μπροστά στη ζωή και στο θάνατο όλα γίνονται ασήμαντα, μηδαμινά. Καλό σου ταξίδι”.

Ωστόσο, όλα είχαν ξεκινήσει το 1997, όταν ο Τζιμάκος, στο κέντρο που εμφανιζόταν, παρουσίαζε ένα βίντεο με τον Νταλάρα να τραγουδάει κι από το στόμα του να βγαίνουν λίρες. Με τον ακραία σατιρικό αυτό τρόπο, ήθελε να «καυτηριάσει» τον τραγουδιστή και τις συναυλίες που έδινε εκείνη την εποχή στην Κύπρο και για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Ο Νταλάρας κινήθηκε νομικά και η δικαστική τους διαμάχη κράτησε εφτά χρόνια, με τον Πανούση στο τέλος να καταδικάζεται. Και τον Αντώνη Καφετζόπουλο που είχε πάρει το μέρος του να μπαίνει στη black list του Νταλάρα. Μάλιστα, το δικαστήριο σε μία από τις πρώτες αποφάσεις του είχε απαγορεύσει στον Πανούση να αναφέρει το όνομα του Νταλάρα. Η, δε, απόφαση ανέφερε ρητά ότι κάθε φορά, που θα λέει το όνομα του, θα του δίνει ως αποζημίωση ένα εκατομμύριο δραχμές.

Έτσι, ο Νταλάρας έγινε ο “ακατανόμαστος” για τον Πανούση, ο οποίος μία φορά με το ευφυέστατο χιούμορ που διέθετε, είχε βγει στα κανάλια και είχε πει: «Μου περισσεύουν τρία εκατομμύρια δραχμές…Νταλάρας, Νταλάρας, Νταλάρας!».

Διαβάστε επίσης