Η Τζέιν Μάνσφιλντ υπήρξε τυπικό sex symbol του Χόλιγουντ. Εκρηκτική εμφάνιση, ξανθιά, πληθωρική, αφόρητα σέξι και προκλητική. Προσόντα που την έφεραν σύντομα απέναντι στη Μέριλιν Μονρόε, ως το αδιαμφισβήτητο αντίπαλον δέος της θεάς του Χόλιγουντ.

Μάλιστα, ο Τύπος για να πουλήσει περισσότερο αυτή η κόντρα, μιας και η Μονρόε εκνευριζόταν με τη σύγκριση, αποκαλούσε συχνά την Τζέιν Μάνσφιλντ, “Μονρόε των φτωχών” και “Μέριλιν της εργατικής τάξης”. Ωστόσο, οι δύο κυρίες είχαν πολλές ομοιότητες: μια λαμπερή, αλλά προβληματική ζωή και ένα δυστυχισμένο τέλος. Μάλιστα και των δύο σταρ ο θάνατος μέχρι και σήμερα, παραμένει ένα μυστήριο. Με τη διαφορά ότι το τέλος της Τζέιν ήταν φρικτό.

Η εκρηκτική ξανθιά σκοτώθηκε τον Ιούνιο του 1967 σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, και μέχρι σήμερα οι φήμες θέλουν να αποκεφαλίστηκε, συνδέοντας το τέλος της με τον σατανισμό. Το σίγουρο στον θάνατό της είναι πως υπήρξε αφορμή για να αλλάξει η νομοθεσία για την οδική ασφάλεια στην Αμερική.

Το αντίπαλον δέος της Μέριλιν

Η Τζέιν Μάνσφιλντ γεννήθηκε στις 19 Απριλίου του 1933 στο Bryn Mawr της Πενσυλβάνια· το όνομα της ήταν Βέρα Τζέιν Πάλμερ. Σε ηλικία μόλις 17 χρονών, παντρεύτηκε τον Πολ Μάνσφιλντ. Στα 21 της με τον σύζυγό της και το παιδί τους, μετακόμισαν στο Χόλιγουντ. Ήταν μόλις 21 ετών κι διατεθειμένη να κυνηγήσει το όνειρό της για μια καριέρα στον χώρο του θεάματος.

Αρχικά, δυσκολεύτηκε να βρει ρόλους, ωστόσο, δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τα σωματικά προσόντα της προς όφελός της: έγινε ένα από τα πρώτα κουνελάκια του Playboy. Τον Φεβρουάριο του 1955, η Μάνσφιλντ είχε τον τίτλο Playboy’s Playmate του μήνα. Την ίδια χρονιά, έκανε και το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη, έχοντας έναν μικρό ρόλο στις ταινίες του «Pete Kelly’s Blues», «Το λιμάνι της Κολάσεως» και «Ο Παράνομος». Επίσης, το 1955 χώρισε τον σύζυγό της, κρατώντας όμως το επίθετό του.

Ξανθιά, με πλούσιο μπούστο, λεπτή μέση, όμορφη και άτακτη, η Τζέιν Μάνσφιλντ, βρήκε τη θέση της στον χώρο του θεάματος και πολύ σύντομα έγινε το αντίπαλον δέος της Μέριλιν Μονρόε. Μάλιστα, μετά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «The Girl Can’t Help It» το 1956, η 20th Century Fox άρχισε να πλασάρει τη Μάνσφιλντ ως η King-Size Marilyn Monroe, κάνοντας έξαλλη την αυθεντική Μέριλιν.

Μάλιστα, η Μονρόε κατηγορούσε τη Μάνσφιλντ ως φτηνή απομίμηση της, δηλώνοντας: «το μόνο που κάνει είναι να μιμείται εμένα – αλλά οι μιμήσεις της είναι προσβολή για εκείνη καθώς και για εμένα· το κάνει τόσο χυδαία, τόσο χυδαία. Θα ήθελα να είχα κάποια νομικά μέσα για να της κάνω μήνυση»!

Οι καταχρήσεις και η πτώση της καριέρας της

Το 1958, η Μάνσφιλντ παντρεύτηκε τον δεύτερο σύζυγό της, έναν Ούγγρο bodybuilder, Μικι Χαργκιτάι. Το ζευγάρι απέκτησε τρία παιδιά και χώρισε το 1964. Η Μάνσφιλντ παντρεύτηκε τελευταία φορά το 1964 τον Ματ Σίμπερ, με τον οποίο απέκτησαν έναν γιο αλλά χώρισαν το 1966.

Η Τζέιν Μάνσφιλντ αδιαφορούσε για τα σχόλια και συνέχιζε την επαγγελματική της πορεία με όπλο την προκλητικότητα και τα πλούσια προσόντα της. Έγινε, μάλιστα, η πρώτη ηθοποιός που εμφανίστηκε γυμνή στην οθόνη, στην ταινία του 1963 «Promises, Promises». Και μπορεί προς τα έξω να έβγαζε την αφόρητα σέξι πλευρά της που συνοδευόταν από μία αφέλεια, στην πραγματικότητα, όμως, η ηθοποιός ήταν πανέξυπνη, ενώ λέγεται ότι είχε δείκτη IQ 163 και μιλούσε τέσσερις ξένες γλώσσες!

Παρά την αντιπαλότητά της με τη Μέριλιν Μονρόε, η Μάνσφιλντ επηρεάστηκε από τον πρόωρο χαμό της. Όταν κλήθηκε να σχολιάσει τον θάνατο της Μέριλιν, το 1962, η Τζέιν Μάνσφιλντ έμεινε σιωπηλή για λίγα δευτερόλεπτα και στη συνέχεια δήλωσε κάτι που αποδείχτηκε τραγικά προφητικό: «ίσως είμαι η επόμενη…».

Την εποχή του τρίτου διαζυγίου της, η Μάνσφιλντ βυθιζόταν όλο και περισσότερο στο αλκοόλ, ενώ η καριέρα της είχε πάρει τον κατήφορο. Έτσι, άρχισε να εμφανίζεται σε φτηνά σόου μπουρλέσκ, ενώ εργαζόταν σε πολλά νυχτερινά κέντρα και έπρεπε να ταξιδεύει συχνά. Κάτι τέτοιο συνέβη και τη νύχτα του θανάτου της.

Το φρικτό τέλος

Τις πρώτες πρωινές ώρες της 29ης Ιουνίου του 1967, η Τζέιν Μάνσφιλντ ταξίδευε από το Μπίλοξι του Μισισιπή, όπου είχε τελειώσει τις εμφανίσεις της σε ένα μπαρ προς τη Νέα Ορλεάνη, όπου θα εμφανιζόταν σε τηλεοπτικό σόου. Η ίδια καθόταν στο μπροστινό κάθισμα μιας «Buick Electra» του 1966 έχοντας πλάι τον φίλο της Σαμ Μπρόντι και τον οδηγό της Ρόναλντ Χάρισον· Τα τρία από τα πέντε παιδιά της είχαν αποκοιμηθεί στο πίσω κάθισμα. Γύρω στις 2 τα ξημερώματα, η «Buick» καρφώθηκε στο πίσω μέρος ενός ρυμουλκούμενου οχήματος που έσερνε ένα μεγάλο τρακτέρ.

Όλοι όσοι κάθονταν στο μπροστινό κάθισμα του αυτοκινήτου σκοτώθηκαν ακαριαία· τα τρία παιδιά που κοιμόντουσαν στο πίσω κάθισμα τραυματίστηκαν ελαφρά. Ο οδηγός πιθανότατα δεν είδε το ρυμουλκούμενο όχημα που είχε επιβραδύνει πίσω από ένα φορτηγό που ψέκαζε εντομοκτόνο για τα κουνούπια. Η Τζέιν Μάνσφιλντ βρήκε φρικτό θάνατο, μόλις στα 34 της χρόνια.

Οι φήμες για αποκεφαλισμό και ο σατανισμός

Γρήγορα, όμως, άρχισαν να εξαπλώνονται διάφορες φήμες γύρω από τον θάνατό της. Κυκλοφόρησαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες από τη σκηνή του δυστυχήματος, οι οποίες διόγκωσαν τις φήμες. Μετά την πρόσκρουση, η περούκα που φορούσε η διάσημη ηθοποιός πετάχτηκε έξω από το αυτοκίνητο, δίνοντας μία άλλη διάσταση στο τραγικό γεγονός: «η Μάνσφιλντ είχε αποκεφαλιστεί»!

Επιπλέον, η Αστυνομία στην αναφορά της έγραφε ότι «το πάνω μέρος του κεφαλιού της λευκής γυναίκας κόπηκε…». Οι περισσότεροι ερμήνευσαν την αναφορά της Αστυνομίας ως απόδειξη ότι η Μάνσφιλντ είχε αποκεφαλιστεί. Το πιστοποιητικό θανάτου της Μάνσφιλντ κατέγραφε ως αιτία θανάτου της το «θρυμματισμένο κρανίο με αποκόλληση (βίαιος διαχωρισμός ή αποκόλληση) κρανίου και εγκεφάλου».

Οι φήμες του «αποκεφαλισμού» συζητούνται ακόμη και σήμερα και μάλιστα γίνονται αναφορές και σε ταινίες όπως το «Crash» του 1996 και το «Hollywood Babylon» το 1975. Στην τελευταία από τις δύο ταινίες, προβλήθηκαν επίσης και αμφιλεγόμενες φωτογραφίες από τη σκηνή του δυστυχήματος, συμπεριλαμβανομένης και μιας που φαίνεται το νεκρό τσιουάουα της Μάνσφιλντ να βρίσκεται δίπλα στο αυτοκίνητο.

Μια άλλη φήμη ακουγόταν επίσης που είχε σχέση με τη θεωρία του αποκεφαλισμού της ηθοποιού και κυκλοφορούσε στο Χόλιγουντ. Η Τζέιν Μάνσφιλντ είχε δημιουργήσει φιλία με τον ιδρυτή της Εκκλησίας του Σατανά, Άντον ΛαΒέι. Σύμφωνα με αυτή τη φήμη, ο ΛαΒέι και ο φίλος της Μάνσφιλντ Σαμ Μπρόντι είχαν μια διαμάχη. Ο ΛαΒέι – όπως λεγόταν – υποτίθεται ότι είχε προειδοποίησε τη Μάνσφιλντ ότι ο Μπρόντι θα σκοτωνόταν σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

Η αλλαγή της νομοθεσίας

Ο «ουρανός» του αυτοκινήτου της Μάνσφιλντ άνοιξε σαν κονσερβοκούτι, όταν σύρθηκε κάτω από το τρέιλερ. Μετά το δυστύχημα, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ υποχρέωσε όλα τα ημιφορτηγά να αλλάξουν τη σχεδίασή τους. Τα ημιφορτηγά έπρεπε τώρα, στα ρυμουλκούμενά τους οχήματα, να τοποθετήσουν μια ατσάλινη ράβδο για να αποτρέψουν τυχόν κύληση αυτοκινήτων από κάτω.

Σήμερα, αυτές οι μεταλλικές μπάρες είναι γνωστές ως «Mansfield Bars», από το όνομα της Jayne Mansfield· στόχος τους είναι να διασφαλίσουν ότι στο μέλλον κανένας δεν θα έχει την ίδια μοίρα με τη στάρλετ του Χόλιγουντ.

Διαβάστε επίσης