Ένα σπάνιο καλλιτεχνικό πορτραίτο της σπουδαίας Ελληνίδας ηθοποιού, Ίλυας Λιβυκού, μάς ταξιδεύει στις ένδοξες εποχές του εγχώριου σινεμά.

Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης Άρης Λουπάσης, μέσα από τις αναρτήσεις του στον προσωπικό λογαριασμό του στο Instagram, μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τη ζωή και την πορεία σπουδαίων πρωταγωνιστών του ελληνικού κινηματογράφου, δημοσιεύοντας σπάνιες φωτογραφίες τους.

Αυτή τη φορά, ο Άρης Λουπάσης δημοσίευσε μια σπάνια φωτογραφία της εμβληματικής ντίβας της ελληνικής υποκριτικής σκηνής, Ίλυας Λυβικού. Πρόκειται για ένα σπάνιο καλλιτεχνικό πορτραίτο από τα μέσα της δεκαετίας του ’50.

Ο ίδιος αναφέρει πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη ζωή της στη λεζάντα της ανάρτησης.

«Σπάνιο καλλιτεχνικό πορτραίτο της μεγάλης Ντίβας Ίλυας Λιβυκού στα μέσα της δεκαετίας του ’50 στο Φώτο Ατελιέ Βερβέρης στο Κολωνάκι την περίοδο που μεσουρανεί τόσο στις Αθηναϊκές σκηνές όσο και μέσα από την παρουσία της στο ελληνικό σινεμά. Γεννημένη στο Ηράκλειο Κρήτης στα τέλη της δεκαετίας του 1910, η πανέμορφη Κρητικοπούλα Αμαλία Χατζάκη όπως είναι το πραγματικό της όνομα θα παντρευτεί μετά το Γυμνάσιο τον δικηγόρο Αγησίλαο Κοζύρη με τον οποίο θα αποκτήσει τρία παιδιά και παράλληλα θα σπουδάσει στην Νομική Σχολή και θα εισαχθεί στο Εθνικό Θέατρο όπου θα αποφοιτήσει με άριστα. Το 1948 και ενώ έχει πάρει το διαζύγιο από το γάμο της προσλαμβάνεται στον θίασο του Βασίλη Λογοθετίδη με τον οποίο για τα επόμενα δώδεκα χρόνια θα αποτελέσει την καλλιτεχνική μούσα και μόνιμη σύντροφό του στην σκηνή και την ζωή. Ένα μυθικό ζευγάρι που θα ζήσει ένα μεγάλο και δυνατό έρωτα και θα αφήσει εποχή μέσα από αξέχαστες θεατρικές κωμωδίες και εννέα ταινίες “διαμάντια” που παραμένουν κλασικές και αγαπημένες μέχρι και σήμερα.

Μετά τον χαμό του “Κωμικού των κωμικών” το 1960, πραγματοποιεί για τα επόμενα είκοσι πέντε χρόνια μια σημαντική κιν/φική και θεατρική διαδρομή αποσπώντας βραβεία για την ερμηνεία της στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και το βραβείο “Χρυσή Γέφυρα” στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σαν Φρανσίσκο. Το 1986 μετά τον θάνατο της κόρης της από ασθένεια γεγονός που την καταρρακώνει κυριολεκτικά, αποφασίζει να αποσυρθεί από τον χώρο και μέχρι το “φευγιό” της το 2002 ζει στο διαμέρισμα της στην Κυψέλη αναπολώντας όμορφες στιγμές και γεγονότα μιας ζωής βγαλμένης από μυθιστόρημα. Μια υπέροχη καλλιτεχνική φυσιογνωμία με φλογερό ταμπεραμέντο, Χολιγουντιανή ομορφιά και υψηλή θεατρική παιδεία που κατάφερε ακόμη και στην εποχή της “παντοδυναμίας” της δίπλα στον κορυφαίο Έλληνα κωμικό να διατηρήσει την σεμνότητα, την ευγένεια και τον σεβασμό στο κοινό και τους συναδέλφους της».

Διαβάστε επίσης