Δεν είναι λίγες οι φορές που ηθοποιοί έχουν απορρίψει έναν ρόλο, ο οποίος στη συνέχεια γνώρισε μεγάλη επιτυχία με άλλον ηθοποιό. Και δεν είναι, επίσης, λίγες οι φορές που ο ρόλος αυτός απογείωσε την καριέρα εκείνου που τον αποδέχτηκε.
Αυτό συνέβη και στην περίπτωση της Έλλης Λαμπέτη, η οποία αρνήθηκε έναν πρωταγωνιστικό ρόλο, τον οποίο λίγα χρόνια μετά πήρε η Έλενα Ναθαναήλ και είδε την καριέρα της να εκτοξεύεται.
Ο ρόλος που εκτόξευσε την καριέρα της Ναθαναήλ
Η Έλενα Ναθαναήλ, η ηθοποιός με την μοναδική μεσογειακή ομορφιά έχει γράψει τη δική της ιστορία και πορεία στον ελληνικό κινηματογράφο. Όμως, οι περισσότεροι την έχουν συνδέσει με την ταινία, «Εκείνο το καλοκαίρι» με το Λάκη Κομνηνό, σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη. Μία ταινία που αγαπήθηκε από το κοινό και τη βλέπει κανείς με την ίδια συγκίνηση μέχρι και σήμερα.
Ωστόσο, για τους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους προορίζονταν άλλοι ηθοποιοί και συγκεκριμένα, η Έλλη Λαμπέτη και ο Αλέκος Αλεξανδράκης. Μάλιστα, το 1968 γνωστοποιήθηκε στον Τύπο η έναρξη των γυρισμάτων της ταινίας «Το τελευταίο καλοκαίρι» με πρωταγωνιστές τους δύο αυτούς σπουδαίους ηθοποιούς.
Όμως, λόγω φόρτου εργασίας, των δύο πρωταγωνιστών, τα γυρίσματα αναβλήθηκαν, ενώ λέγεται ότι η Λαμπέτη ήταν εκείνη που πρότεινε τη νεαρή και ανερχόμενη τότε ηθοποιό. Τελικά, η ταινία κυκλοφόρησε το 1971 με τίτλο «Εκείνο το καλοκαίρι», εκτοξεύοντας τις μετοχές τόσο της Έλενας Ναθαναήλ, όσο και του Λάκη Κομνηνού.
Η… κόντρα Ναθαναήλ-Κομνηνού
Η ταινία βγήκε στις αίθουσες και αμέσως γνώρισε επιτυχία. Ο κόσμος αγάπησε τόσο πολύ τους δύο πρωταγωνιστές που ονειρεύονταν να τους δει μαζί και εκτός μεγάλης οθόνης. Μάλιστα αρκετά δημοσιεύματα του Τύπου εκείνης της εποχής, ήθελαν την Έλενα Ναθαναήλ και τον Λάκη Κομνηνό να είναι ζευγάρι και στην πραγματική ζωή.
Αλλά ένα τέτοιο σενάριο απείχε πολύ από την πραγματικότητα, αφού οι δύο ηθοποιοί, σχεδόν δεν μιλούσαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Μεταξύ τους υπήρχε μια επαγγελματική αντιπαλότητα και οι σχέσεις τους ήταν εντελώς τυπικές.
Πριν λίγα χρόνια, ο Λάκης Κομνηνός σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ είχε πει για τη σχέση του με την αξέχαστη ηθοποιό. «Ήταν ένα πανέμορφο εφηβικό πλάσμα που προκαλούσε τον θαυμασμό. Δηλαδή αν είχες λίγο γούστο, έβλεπες ότι ήταν μια ιδιαίτερη γυναίκα, κάτι το σημαντικό». «Δεν είχαμε κόντρα στην ταινία, δεν ήμασταν φίλοι», είχε εξηγήσει.
Όσο για το αν είναι δύσκολο να βγει μια ερωτική σκηνή με κάποιον που δεν τα πας καλά, είχε ξεκαθαρίσει: «Όταν είναι να πέσει το μεροκάματο, το κάνεις καλά». Ωστόσο, είχε εξηγήσει πως στη συνέχεια έγιναν πολύ καλοί φίλοι.
Πάντως η συγκεκριμένη ταινία, σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη και σενάριο Πάνου Κοντέλλη, τα πήγε περίφημα, καθώς διακρίθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1971, με δύο βραβεία για την μουσική του Γιάννη Σπανού και τη διεύθυνση φωτογραφίας.
Στο soundtrack της ταινίας τραγουδούν η Αφροδίτη Μάνου, ο Γιάννης Φέρτης και ο Αλέξης Αλεξόπουλος. Το τραγούδι «Σαν με κοιτάς», είναι το πιο χαρακτηριστικό τραγούδι της ταινίας το οποίο εξακολουθεί να ακούγεται μέχρι σήμερα και έχει ηχογραφηθεί και σε επανεκτέλεση.