Έχουν περάσει σχεδόν 42 χρόνια από τον θάνατο του Τζον Λένον και το “Σκαθάρι” παραμένει ο ίδιος ένας θρύλος της μουσικής, ενώ η προσωπική του ζωή μέχρι και σήμερα αποτελεί ένα πρόσφορο πεδίο για θρύλους, φήμες και ιστορίες που δεν ξέρεις πλέον, ποια αγγίζει την πραγματικότητα και ποια τη σφαίρα της φαντασίας.
Θρυλική, όμως, υπήρξε και η σχέση του με την Γιόκο Όνο, τη γυναίκα της ζωής του, η οποία ασκούσε πάνω του μεγάλη επιρροή. Οι δυο τους ήταν αχώριστοι και η μόνη περίοδος που είχαν χωρίσει, ήταν από τον Οκτώβριο του 1973 μέχρι τον Ιανουάριο του 1975, την οποία ο ίδιος αποκάλεσε αργότερα «χαμένο Σαββατοκύριακο».
Και φως σε αυτή την περίοδο που αρκετοί την χαρακτήρισαν ακόμη και “σκοτεινή” για τον Τζον Λένον, αφού έχει καταγραφεί ως μια παρένθεση κατά την οποία το άλλοτε μέλος των Beatles είχε αποσυρθεί από τη μουσική αλλά και από την ίδια τη ζωή, πνιγμένος στο αλκοόλ, έρχεται να ρίξει μέσα από το ντοκιμαντέρ «The Lost Weekend: A Love Story» (βγαίνει σήμερα 13/4 στους αμερικανικούς κινηματογράφους), η γυναίκα που διατηρούσαν τότε σχέση.
Πρόκειται για τη νεαρή γραμματέα του, η οποία υποστηρίζει πως η ίδια η Γιόκο Όνο επέβαλε να συνάψει εξωσυζυγική σχέση με τον Λένον. Παράλληλα, στη δική της διαφορετική εκδοχή, εξηγεί πόσο χειριστική ήταν η Όνο πάνω του και πως είχε φτάσει στο σημείο να επιλέγει ακόμη και τις ερωμένες του!
Η Όνο διάλεξε την ερωμένη του Λένον
Η Μέι Πανγκ ήταν μόλις 22 ετών όταν βρέθηκε να εργάζεται ως βοηθός του διάσημου ζευγαριού που μόλις είχε μετακομίσει μόνιμα στη Νέα Υόρκη. Ήταν ήδη τέσσερα χρόνια παντρεμένοι και η κοινή γνώμη ξεσπούσε συχνά-πυκνά εναντίον της Γιόκο Όνο στο πρόσωπο της οποίας έβλεπε την αιτία της διάλυσης των Beatles. Όλη αυτή η πίεση, αλλά και οι αλλαγές στη ζωή τους, είχαν δημιουργήσει τριβές στη σχέση τους. Η Γιόκο Όνο που δεν άφηνε τίποτε να ξεφεύγει από τον έλεγχό της, αποφάσισε να αναλάβει δράση.
Όπως υποστηρίζει η γυναίκα στο ντοκιμαντέρ, μία ημέρα, η Όνο τής πρότεινε να γίνει ερωμένη του Λένον προκειμένου να μη στραφεί σε κάποια άλλη, άγνωστη, την οποία η ίδια δεν θα είχε δυνατότητα να ελέγξει. Η νεαρή, τότε, Πανγκ, σοκαρίστηκε από την πρόταση και απάντησε αρνητικά στην πρόταση, όμως – όπως υποστηρίζει – η πίεση της Όνο ήταν τέτοια που αναγκάστηκε να δεχτεί.
Ο Τζον Λένον δεν ενθουσιάστηκε καθόλου με όλο αυτό το στημένο ερωτικό ειδύλλιο, όμως, τελικά δέχτηκε και εκείνος, καθώς η σύζυγός του είχε έναν μοναδικό τρόπο να τον χειρίζεται. Η Γιόκο Όνο “έπαιζε” με τη φωτιά, αλλά προφανώς η σιγουριά της ότι ξέρει να χειρίζεται τις καταστάσεις και πολύ περισσότερο τον Τζον, την έκανε να μην προβλέψει αυτό που ενδεχομένως θα ερχόταν.
Στο επόμενο διάστημα, ο Λένον και η Πανγκ ήρθαν κοντά και η σχέση τους φαίνεται πως ξεπέρασε τα όρια του στημένου ειδυλλίου που είχε σκηνοθετήσει η Όνο. Πολύ σύντομα μάλιστα οι δυο τους έφυγαν για το Λος Άντζελες και έμειναν εκεί για αρκετούς μήνες στο σπίτι που διέθετε ο Λένον. Όπως, λέει η Μέι Πανγκ, αυτή ήταν μια όμορφη και παραγωγική περίοδος για τον “Σκαθάρι”, τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική του ζωή.
Το “χαμένο σαββατοκύριακο”
Η ίδια μεσολάβησε ώστε να αποκατασταθούν οι σχέσεις του με τον γιο του Τζούλιαν και την πρώην σύζυγό του Σύνθια, από τους οποίους η Γιόκο Όνο είχε φροντίσει να τον απομακρύνει, ενώ ταυτόχρονα ασχολούνταν δημιουργικά με τη μουσική, μακριά από τις πιέσεις και τα άγχη. Μέχρι που συναντήθηκε και έπαιξε με τον Πολ Μακ Κάρντνεϊ. Αυτή έμελλε να αποτελέσει την πρώτη μουσική συνάντηση των δύο «Σκαθαριών» μετά τη διάλυση των Μπιτλς και η τελευταία πριν τη δολοφονία του Λένον.
Αρχικά, η Γιόκο Όνο δεν φαινόταν να έχει πρόβλημα με την ερωτική σχέση του συζύγου της με τη νεαρή βοηθό τους. Άλλωστε όπως αποκαλύπτει η Πανγκ, η Γιόκο είχε βρει και η ίδια αλλού ερωτικό ενδιαφέρον και η απουσία του Τζον από το σπίτι εξυπηρετούσε τα σχέδιά της. Η ίδια μάλιστα είχε εξομολογηθεί, το 2012, σε συνέντευξή της: «Η σχέση αυτή δεν ήταν κάτι επίπονο για μένα. Χρειαζόμουν ένα διάλειμμα, χρειαζόμουν χώρο. Η Μέι Πανγκ ήταν μια εξαιρετικά έξυπνη και ελκυστική γυναίκα. Θεωρούσα ότι θα είναι καλά αυτοί οι δύο μαζί».
Όμως, περνώντας οι μήνες το ειδύλλιο εξελισσόταν σε μια ουσιαστική προσωπική σχέση, η οποία μετρούσε ήδη 18 μήνες. Και, πλέον η Όνο μόνο άνετα δεν ένιωθε. Όταν, δε, το ζευγάρι σταμάτησε να απαντά και στα τηλεφωνήματά της, τότε η δαιμόνια Γιόκο πέρασε στην αντεπίθεση. Με το πρόσχημα πως είχε βρει μια νέα θεραπεία για τη διακοπή του καπνίσματος ζήτησε από τον Λένον να συναντηθούν, όπως και έγινε.
Η ζωή μετά την επανασύνδεση
Το βράδυ, μάλιστα, εκείνος δεν επέστρεψε στο σπίτι. Όταν το επόμενο πρωί του τηλεφώνησε η Πανγκ βρήκε στην άλλη άκρη της γραμμής τη Γιόκο Όνο να τής λέει πως ο Τζον δεν μπορεί να της μιλήσει. Λίγες ημέρες αργότερα ο Λένον της ανακοίνωσε πως χωρίζουν και πως επιστρέφει στη σύζυγό του. Η Γιόκο Όνο είχε καταφέρει και πάλι να κερδίσει!
Αμέσως μετά την επανασύνδεσή τους, η Γιόκο έμεινε έγκυος και τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς γεννήθηκε ο γιος τους, Σον. Για τα επόμενα πέντε χρόνια, ο Λένον απείχε από τη δισκογραφία επιστρέφοντας σε μία αυστηρά ιδιωτική ζωή καθώς, σύμφωνα με την εξήγηση που έδωσε ο ίδιος, επιθυμούσε να αφοσιωθεί στην ανατροφή του γιου τους. Ένα ταξίδι του με ιστιοφόρο, στις Βερμούδες, κατά τη διάρκεια έντονης καταιγίδας, αποτέλεσε την αφορμή για τη δημιουργία μίας νέας σειράς τραγουδιών που προορίζονταν για τον επόμενο δίσκο του, με τίτλο Doubble Fantasy, ο οποίος ολοκληρώθηκε τελικά σε συνεργασία με τη Γιόκο Όνο.
Το Double Fantasy αποτέλεσε τον τελευταίο προσωπικό δίσκο του Λένον που κυκλοφόρησε ενόσω ήταν εν ζωή, και χαρακτηρίζεται ως ένας «ύμνος στην οικογενειακή επιτυχία». Τους τελευταίους μήνες της ζωής του, ηχογράφησε επίσης ένα τμήμα του δίσκου Milk and Honey που ολοκληρώθηκε αργότερα από την Γιόκο Όνο και κυκλοφόρησε μετά το θάνατό του, τον Ιανουάριο του 1984.