Από τις κορυφαίες Ελληνίδες ηθοποιούς η Δέσπω Διαμαντίδου, φυσιογνωμία του θεάτρου και του κινηματογράφου, ερμήνευσε με το δικό της μοναδικό τρόπο, δύσκολους ρόλους, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Αμερική.

Η πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση πραγματοποιήθηκε το 1947 στην ταινία «Τα Παιδιά της Αθήνας». Το 1958 συνεργάστηκε με τη Φίνος Φιλμ, κάνοντας εξαιρετική ερμηνεία, στην ταινία «Το Τελευταίο Ψέμμα» του Κακογιάννη, δίπλα στην Έλλη Λαμπέτη. Δύο χρόνια αργότερα, η περίφημη ερμηνεία της στην ταινία του Ζυλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή», της άνοιξε τον δρόμο για διεθνή καριέρα και αναγνώριση. Η ταινία μεταφέρθηκε σε αμερικάνικο θέατρο το 1967, διασκευασμένη σε μιούζικαλ με τον τίτλο «Ίλια Ντάρλινγκ», όπου η μεγάλη ηθοποιός πρωταγωνίστησε μαζί με τη Μελίνα Μερκούρη και με την ερμηνεία της έβαλε τα θεμέλια για την μετέπειτα επιτυχημένη σταδιοδρομία της στο Αμερικανικό θέατρο. Στα δέκα χρόνια που παρέμεινε στην Αμερική, έπαιξε σε ισάριθμες θεατρικές παραστάσεις, με σταθμό στην καριέρα της, την εμφάνισή της στο «Καμπαρέ», όπου αντικατέστησε τη Λότε Λένια υποδυόμενη τη Φράου Φράϊντερ. Συμμετείχε επίσης στις ταινίες «Τοπ Καπί» (1963), «Όχι κύριε Τζόνσον» (1965) και άλλες. Το 1975 έγινε «κινηματογραφική μητέρα» του Γούντι Άλλεν στην ταινία «Ειρηνοποιός». Με την επιστροφή της στην Ελλάδα το 1975, συνέχισε να παίζει σε κινηματογραφικές ταινίες και στο θέατρο, καθώς και σε μερικές τηλεοπτικές παραγωγές.

Μια φωτογραφία της Ζωής Λάσκαρη με την Δέσπω Διαμαντίδου από τα 70s είδαμε στο Instagram. Στη λεζάντα σημειώνεται:

«Greek Glamour: Η Ζωή Λάσκαρη με την Δέσπω Διαμαντίδου σε δεξίωση έπειτα από πρεμιέρα στη δεκαετία του 70, μερικά χρόνια αφότου η διεθνώς καταξιωμένη Eλληνίδα ηθοποιός είχε επιστρέψει στην Ελλάδα μετά από πολυετή απουσία και έντονη καλλιτεχνική δραστηριότητα. Η Δέσπω Διαμαντίδου είχε φύγει από την Ελλάδα μετά το τέλος του δεσμού της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και έκανε μια σημαντική καριέρα καρατερίστας στο Broadway και τον διεθνή κινηματογράφο ειδικά στα χρόνια της δικτατορίας. Στο θέατρο στη Νέα Υόρκη είχε παίξει εκτός από το “Ilya Darling” δίπλα στη Μελίνα Μερκούρη, στο “A little night music” του Sondheim αλλά και στο “Cabaret” τον ρόλο της Fraulein Schneider τον οποίο πριν από εκείνη κρατούσε η Lotte Lenya. Στο θέατρο την είδε και την επέλεξε και ο Γούντι Άλεν για το ρόλο της μητέρας του στην κινηματογραφική κωμωδία εποχής «Ο ειρηνοποιός».

Διαβάστε επίσης

https://www.female-g.com/2023/04/06/%ce%bf-%ce%b1%ce%bb%ce%ad%ce%ba%ce%bf%cf%82-%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%be%ce%b1%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%ce%bc%ce%b1%ce%af%cf%81%ce%b7-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd/