Η Michelle Yeoh – μαζί με την Κέιτ Μπλάνσετ – είναι το μεγάλο φαβορί στα φετινά Όσκαρ για τον Α’ γυναικείο ρόλο. Και αν το κατακτήσει, θα γίνει η πρώτη Ασιάτισσα ηθοποιός που κερδίζει το χρυσό αγαλματίδιο σε μεγάλη κατηγορία.
Η Michelle Yeoh, λοιπόν, είναι πολύ κοντά στο να γράψει ιστορία. Αλλά ακόμη και αν δεν κατακτήσει το πολυπόθητο αγαλματίδιο, έχει ούτως ή άλλως γράψει ιστορία, αφού η φετινή εμφάνισή της και οι διακρίσεις για τον ρόλο της στην ταινία, «Everything Everywhere All At Once», έχουν δώσει στην ίδια την ευκαιρία να φέρει στο τραπέζι το θέμα των φυλετικών διακρίσεων και στερεοτύπων στο Χόλιγουντ.
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε πρόσφατα, αυτά τα στερεότυπα την είχαν αναγκάσει να απέχει για δύο χρόνια από την κινηματογραφική βιομηχανία. Η Μαλαισιανή ηθοποιός που είναι επίσης και η πρώτη Ασιάτισσα υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, μίλησε στο περιοδικό People και αναφέρθηκε στα στερεότυπα που επικρατούσαν στο παρελθόν, στο Χόλιγουντ.
Όπως εξήγησε, ο ρόλος της στην ταινία «Tomorrow Never Dies» με τον Πιρς Μπρόσναν ήταν εκείνος που «έσπασε» τα στερεότυπα γύρω από τον χαρακτήρα του Τζέιμς Μποντ. «Ο Τζέιμς Μποντ σε εκείνη τη φάση ήταν γνωστός μόνο ως ένας μάτσο άνδρας και τα κορίτσια γύρω του ήταν απλά κορίτσια με χαριτωμένα ονόματα», είπε.
“Πρώτα απ’ όλα, είσαι μειονότητα”
Η Yeoh ήταν εκείνη που «άνοιξε» τον δρόμο για να δημιουργηθούν και άλλοι πιο… «σύνθετοι» γυναικείοι χαρακτήρες στο Χόλιγουντ.
Ωστόσο, αυτό δεν την γλίτωσε από το να βρεθεί και πάλι αντιμέτωπη με παρόμοιες καταστάσεις. «Όταν πρωτοήρθα στο Χόλιγουντ, ξαφνιάστηκα λίγο όταν μου είπαν: “Πρώτα απ’ όλα, είσαι μειονότητα”», περιγράφει. «Εκείνο το διάστημα, οι άνθρωποι στη βιομηχανία δεν μπορούσαν πραγματικά να ξεχωρίσουν αν ήμουν Κινέζα ή Γιαπωνέζα ή Κορεάτισσα ή αν μιλούσα καν Αγγλικά», εξηγεί η ηθοποιός.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αρνηθεί να εργαστεί για σχεδόν δύο χρόνια, καθώς δεν μπορούσε να συμφωνήσει με τους στερεοτυπικούς ρόλους που της προσφέρονταν. Βέβαια, δεν τα έβαλε κάτω κι έκανε τα αδύνατα δυνατά για να γίνει μέρος του Χόλιγουντ. Και σήμερα, στα 60 της είναι ένα βήμα πριν την προσωπική της δικαίωση, τη δικαίωση όλων όσων δέχονται φυλετικές διακρίσεις κι ένα βήμα πριν το Όσκαρ.