Τα “Καλύτερα μας χρόνια” έκαναν πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1973 και θεωρείται πια, μία από τις “κλασικές και σπουδαίες ρομαντικές ταινίες όλων των εποχών”. Είναι και η ταινία που καθιέρωσε τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ ως το “απόλυτο sex symbol”, αποκτώντας στη συνέχεια εκατομμύρια γυναίκες θαυμάστριες ανά τον κόσμο.
Ο πανέμορφος ξανθός ηθοποιός αποτέλεσε τον μεγάλο γυναικείο πόθο, που έκανε πολλές καρδιές να χτυπάνε δυνατά. Και ανάμεσά τους φαίνεται πως ήταν και η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, η συμπρωταγωνίστριά του στην ταινία. Πολλές την εποχή εκείνη, ζήλεψαν την τύχη της να έχει συμπρωταγωνιστή τον Ρέντφορντ και σίγουρα θα ένιωσαν ακόμη και φθόνο για την ηθοποιό για τις ερωτικές της σκηνές με τον γόη Ρόμπερτ. Αλλά, όπως φαίνεται, η πραγματικότητα ήταν πολύ διαφορετική από εκείνη που φαντάζονταν και η απίστευτη χημεία που έβγαινε στο γυαλί, δεν είχε καμία σχέση με την αληθινή εικόνα.
Φορούσε δύο εσώρουχα στις ερωτικές τους σκηνές
50 χρόνια μετά την κυκλοφορία της ταινίας και ενώ και οι δύο ηθοποιοί έχουν περάσει τα 80, ένα νέο βιβλίο φέρνει στο φως της δημοσιότητας το άγνωστο παρασκήνιο της συνεργασίας εκείνης και δίνει λεπτομέρειες που “καταρρίπτει” όσα πιστεύαμε και εισπράτταμε ως θεατές για το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, που θεωρείται ως ένα από τα κλασικά κινηματογραφικά ζευγάρια όλων των εποχών.
Η Daily Mail, επικαλούμενη το βιβλίο του κριτικού θεάτρου Ρόμπερτ Χόφλερ, «The Way They Were: How Epic Battles and Bruised Egos Bought a Classic Hollywood Love Story» το οποίο μόλις κυκλοφόρησε (24 Ιανουαρίου), αποκαλύπτει πως ο Ρέντφορντ δεν είχε σε καμία εκτίμηση την Στρέιζαντ καθώς δεν την θεωρούσε σοβαρή ηθοποιό. Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη αποκάλυψη, αφού στις σελίδες του βιβλίου υπάρχουν και πιο πικάντικες λεπτομέρειες, άκαιρες και προσβλητικές θα λέγαμε, για την πρωταγωνίστρια, η οποία σήμερα είναι 80 χρόνων.
Όπως γράφει στις σελίδες του βιβλίου ο Χόφλερ, η Στρέιζαντ ερεθιζόταν όταν έβλεπε τον συμπρωταγωνιστή της, και για τον λόγο αυτό, εκείνος έπαιρνε τις προφυλάξεις του στις ερωτικές σκηνές της ταινίας. Εκείνη, βέβαια, είχε γοητευτεί από τον Ρέντφορντ και προτιμούσε να φοράει μπικίνι όταν γύριζαν τις ερωτικές σκηνές.
«Ο θρύλος του Χόλιγουντ, σήμερα 86 ετών, ήταν απρόθυμος να συνεργαστεί με τον 80χρονη σήμερα Στρέιζαντ και μάλιστα φορούσε δύο ”σπασουάρ” προτού πέσει στο κρεβάτι μαζί της», αναφέρει ο κριτικός θεάτρου Χόφλερ. Αποκαλύπτει, επίσης και την ένταση μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών.
Στην πρώτη τους ερωτική σκηνή, η ηθοποιός έπρεπε να «ανάψει» τον συμπρωταγωνιστή της, ο οποίος είχε αφεθεί στα χέρια του Μορφέα έχοντας καταναλώσει άφθονο αλκοόλ. Όπως αναφέρει ο συγγραφέας, η Στρέιζαντ δεν μπορούσε να τιθασεύει τον πόθο της για εκείνον, θέλοντας έτσι, απεγνωσμένα να τον ξελογιάσει.
Ωστόσο, ο ηθοποιός δεν ήθελε να έχει σχέση με μια γυναίκα που δεν θεωρούσε «σοβαρή ηθοποιό» και πάνω από όλα, προσπαθούσε να «προστατεύσει τον εαυτό του» καθώς ήταν ένας ευτυχισμένος οικογενειάρχης.
Στο βιβλίο αποκαλύπτεται επίσης ότι, κατά τη διάρκεια της δεύτερης ερωτικής τους σκηνής, ο Ρέντφορντ αρνήθηκε να πει τη φράση: «Αυτή τη φορά ήταν καλύτερα», επειδή πίστευε ότι το τηλεοπτικό κοινό θα νόμιζε ότι πράγματι είχε ερωτική σχέση με την συμπρωταγωνίστριά του.
Όπως λέει ο Χόφλερ στον ιστότοπο «TheWrap», «ο Ρέντφορντ δεν ήταν ποτέ κακός στο κρεβάτι», οπότε ούτε ο χαρακτήρας του θα μπορούσε να είναι.
Δεν ήθελε να συνεργαστεί με τη Στρέιζαντ
Όπως αναφέρεται στο βιβλίο, αρχικά ο Ρέντφορντ δεν ενδιαφερόταν καν για το σενάριο και είπε στον σκηνοθέτη Σίντνει Πόλακ ότι ο χαρακτήρας που θα υποδυόταν, δεν του άρεσε. Επί οκτώ μήνες , ο Πόλακ προσπαθούσε να τον πείσει να πει το «ναι» για την ταινία, με τον ίδιο να υποστηρίζει χαρακτηριστικά: «Οκτώ μήνες τον ”ξυλοκοπούσα μέχρι θανάτου” για να τον πείσω να συμφωνήσει».
«Ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσει ήταν η απροθυμία του να συνεργαστεί με την Στρέιζαντ», υποστηρίζει ο κριτικός θεάτρου.
Ο Ρέντφορντ δεν πίστευε ότι η Στρέιζαντ ήταν «σοβαρή ηθοποιός» γιατί «δεν είχε δοκιμαστεί ποτέ» και όπως έλεγε, οι προηγούμενες ταινίες της ήταν μιούζικαλ και πιο ελαφριές. Επιπλέον, είχε φέρει αντίρρηση για το παρελθόν της ως τραγουδίστρια, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν πρόκειται να τραγουδήσει, σωστά; Δεν θέλω να τραγουδήσει στη μέση της ταινίας».
Επιπλέον, ο Ρέντφορντ πίστευε για εκείνη τη φήμη πως είναι «χειριστική». «Θα σκηνοθετήσει τον εαυτό της. Δεν θα πετύχει ποτέ», είπε στον Πόλακ, σύμφωνα με το βιβλίο του Χόφλερ.
Το βιβλίο αναφέρει επίσης ότι ο Σίντνεϊ Πόλακ -που πέθανε το 2008- είχε πει στο παρελθόν: «Η Μπάρμπρα δεν είχε δουλέψει ποτέ με έναν πραγματικά δυνατό πρωταγωνιστή». «Έχει την τάση να κυριαρχεί σε μια εικόνα, μόνο και μόνο από το μέγεθος του ταλέντου της. Είναι δύσκολο για έναν συμπρωταγωνιστή να μείνει στο ίδιο ρινγκ μαζί της», είχε δηλώσει ο σκηνοθέτης.
Ωστόσο πίστευε ότι ο Ρέντφορντ ήταν σε θέση να διαχειριστεί τη βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιό. «Στην υποκριτική, πρέπει να αισθάνεσαι ότι βλέπεις την κορυφή του παγόβουνου», είπε ο Πόλακ, σύμφωνα με το βιβλίο του Χόφλερ.
Για την ιστορία, η ταινία κέρδισε δύο Όσκαρ, συμπεριλαμβανομένου του Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού για το «The Way We Were», που τραγούδησε ο Στρέιζαντ – ναι εκείνη που ο Ρέντφορντ δεν ήθελε να τραγουδήσει καν -, το οποίο εκτοξεύτηκε επίσης στο «Νο1» στο «Billboard Hot 100».
Υποτίθεται μάλιστα ότι θα γυριζόταν και ένα σίκουελ με τους ίδιους ηθοποιούς στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και με τίτλο «The Way We Changed». Ωστόσο, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ φέρεται να είχε αφήσει για τα καλά πίσω τον συγκεκριμένο ρόλο. «Εγώ δεν το κουβέντιασα, η Μπάρμπρα ναι», δήλωσε για τις συζητήσεις σχετικά με μια κινηματογραφική συνέχεια.