Η αλήθεια είναι πως τη Μαράια Κάρεϊ την έχουμε συνδέσει με τα Χριστούγεννα. Το «All I Want for Christmas» είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι των εορτών, κάτι σαν… κάλαντα των πολυκαταστημάτων αφού σχεδόν παντού θα ακούσεις από τα μεγάφωνα να παίζει η μεγάλη επιτυχία της Μαράια Κάρεϊ. Κι εξαιτίας αυτού, στη συνείδηση του κόσμου, η τραγουδίστρια έχει περάσει ως η… “βασίλισσα των Χριστουγέννων“.
Σε τέτοιο σημείο, όπου η ίδια η Κάρεϊ είχε προσπαθήσει να κατοχυρώσει τον συγκεκριμένο τίτλο. Όμως, η προσπάθειά της να κατοχυρώσει τα «QOC (Queen of Christmas – Βασίλισσα των Χριστουγέννων)» και «Πριγκίπισσα των Χριστουγέννων». βρήκε τοίχο, καθώς την είχε προλάβει μία άλλη δεύτερη τραγουδίστρια. Ο λόγος για την Ελίζαμπεθ Τσαν, η οποία έχει χαρακτηριστεί «Βασίλισσα των Χριστουγέννων» από το 2018 από το New Yorker, καθώς κυκλοφορεί εορταστικά τραγούδια εδώ και μία δεκαετία.
Όμως έχουν σημασία οι τίτλοι; Για τη Μαράια Κάρεϊ φαίνεται πως έχουν. Το All I Want for Christmas, αν και πρωτοκυκλοφόρησε το μακρινό 1994, τα τελευταία χρόνια έχει επιστρέψει δυναμικά, φιγουράροντας μονίμως κάθε χρόνο στις πρώτες θέσεις των charts. Και είναι και το τραγούδι, το οποίο “άναψε” ξανά το αστέρι της Μαράϊα, αποφέροντάς της κάθε χρόνο σχεδόν 3 εκατ. δολάρια!
Ωστόσο, αν έχεις παρακολουθήσει την Κάρεϊ από το ξεκίνημα της καριέρας της, ξέρεις πως είναι άδικο για μια τέτοια φωνή – θείο δώρο, οι νεότερες γενιές να τη συνδέουν με ένα εύθυμο και εύκολο για τις φωνητικές της δυνατότητες χριστουγεννιάτικο τραγούδι. Όμως, δεν είναι όλα δικές μας επιλογές. Και σίγουρα δεν ήταν επιλογή της ίδιας της Μαράϊα Κάρεϊ, η οποία – ειδικά τη δεκαετία του ’90 – ήταν το αντίπαλο δέος της Γουίτνεϊ Χιούστον, να σβήσει τόσο απότομα το άστρο της.
Τα δύσκολα παιδικά χρόνια
Η ζωή της Μαράια Κάρεϊ δεν ήταν ποτέ εύκολη. Έπρεπε από μικρή να παλεύει. Ήταν τριών ετών, όταν οι γονείς της χώρισαν. Μεγάλωσε με τη μητέρα της, μια επαγγελματία τραγουδίστρια της όπερας. Ωστόσο, η οικονομική της κατάσταση δεν βοήθησε να μεγαλώσει την κόρη της με ανέσεις. Μέχρι τα 13 της, η Μαράια μεγάλωσε μέσα στη φτώχεια, αναζητώντας τροφή και στέγη από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο, μαζί με τη μητέρα της. Σύμφωνα με το βιβλίο της, «The Meaning of Mariah Carey» άλλαξε 13 γειτονιές εκείνη την περίοδο.
Αυτές οι κακουχίες όμως, δεν την επηρέασαν, ούτε την αποθάρρυναν να ονειρεύεται πως μια μέρα θα γίνει τραγουδίστρια. Όσο δύσκολο κι αν της ήταν να ξεκινήσει την πορεία της στη μουσική βιομηχανία, σε μια κοινωνία με πολλά ρατσιστικά φαινόμενα να κάνουν την εμφάνισή τους καθημερινά, η Μαράια δεν τα έβαλε κάτω.
Μέχρι που η τύχη της χαμογέλασε. Ο CEO της Sony Music, Τόμι Μοτόλα ανακάλυψε μια έφηβη με το όνομα Μαράια Κάρεϊ και είδε το ταλέντο της…
Οι νύχτες με τον εχθρό της
Ο Τόμι Μοτόλα τυφλωμένος από έρωτα, παρατάει την σύζυγό του και τα τρία του παιδιά. και το 1993 παντρεύεται την 23χρονη τότε Μαράϊα. Εκείνος ήταν 44 ετών. Για το νεαρό κορίτσι, ο γάμος με τον ισχυρό άνδρα της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας ήταν το παραμύθι της “Σταχτοπούτας” που έπαιρνε σάρκα και οστά.
Ο Μοτόλα διέθεσε 1.000.000 δολάρια για την προώθηση του πρώτου άλμπουμ της, που έμεινε για 11 εβδομάδες στην κορυφή των αμερικανικών τσαρτ και πούλησε 15 εκατομμύρια δίσκους, ενώ η μία επιτυχία διαδεχόταν την άλλη. Η Μαράια Κάρεϊ μετατρεπόταν σε ένα λαμπρό αστέρι, σαρώνοντας σε πωλήσεις και βραβεία.
Η φωνή της μαγική, συγκρινόταν μόνο με εκείνη της Γουϊτνεϊ Χιούστον (με την οποία αργότερα συνεργάστηκαν). Κι ενώ είχε πλέον στα πόδια της τη μουσική βιομηχανία, δεν είχε το πιο σημαντικό… την ελευθερία της. Σύντομα ο γάμος της με τον Μοτόλα μετατράπηκε σε εφιάλτη. Τη ζήλευε, την κρατούσε σαν φυλακισμένη μέσα στην πολυτελή έπαυλή τους, ενώ είχε σωματοφύλακες να τη φυλάνε 24 ώρες το 24ωρο.
Η Κάρεϊ δεν άντεχε. Ένιωθε σαν “φυλακισμένη πριγκίπισσα” όπως έχει εξομολογηθεί. Μέχρι που αποφάσισε να ζητήσει διαζύγιο, όταν ο Μοτόλα την απείλησε με ένα μαχαίρι. Το διαζύγιό τους βγήκε το 1998, με την Κάρεϊ να δραπετεύει – επιτέλους – από την προσωπική κόλαση που ζούσε, με ξυλοδαρμούς, σκηνές ζηλοτυπίες και ακραίες συμπεριφορές.
Η άγρια διαμάχη με τον πρώην
Όμως, η απόδραση της δεν ήταν εύκολη. Ο πρώην άνδρας της δεν ήταν διατεθειμένος να τής δώσει… αναίμακτα την ελευθερία της. Και αν ο γάμος τους έληξε με το χαρτί του διαζυγίου, το άλλο διαζύγιο το δισκογραφικό ήταν για εκείνη ένας… εφιάλτης.
Η τραγουδίστρια είχε υπογράψει ένα lifetime συμβόλαιο με τη Sony Music και ο Μοτόλα, ως ο ισχυρός άνδρας της δισκογραφικής δεν της διατεθειμένο να της χαρίσει και τη δισκογραφική της ελευθερία. Η Μαράια Κάρεϊ ταλαιπωρήθηκε πολύ τα επόμενα χρόνια με δικαστήρια και αγωγές, προκειμένου να σπάσει το συμβόλαιο. Για μια δεκαετία περίπου έμεινε χωρίς νέα δισκογραφία, αφού βάσει του προηγουμένου συμβολαίου δεν μπορούσε να της γράψει κάποιος.
Αργότερα συνεργάστηκε με κάποιες εταιρείες, αλλά χωρίς να έχει την επιτυχία των περασμένων χρόνων. Και αυτός είναι και ο λόγος που έμεινε και ως… “βασίλισσα των Χριστουγέννων” αφού η μεγάλη της επιτυχία είναι το «All I Want for Christmas».
Ένας ακόμα λόγος που η καριέρα της δεν πήγε παρακάτω, ήταν το γεγονός ότι η Κάρεϊ δεν μπορεί να χορέψει. Όσο σπουδαία φωνή και αν διαθέτει, δεν έχει ρυθμό, όπως άλλες κορυφαίες τραγουδίστριες (βλέπε Μαντόνα, Τζένιφερ Λόπεζ).
Η κόντρα με την Tζένιφερ Λόπεζ
Πριν λίγα χρόνια, είχαν ρωτήσει την Κάρεϊ για την Τζένιφερ Λόπεζ κι εκείνη είχε απαντήσει πως δεν την γνωρίζει. Η αλήθεια είναι πως πίσω από τη συγκεκριμένη απάντηση κρύβεται μία… κόντρα. Όταν, η Μαράια Κάρεϊ χώρισε με τον Μοτόλα κι έφυγε από τη Sony, εκείνος ζήτησε να του φέρουν μία Λατίνα τραγουδίστρια. Κι ενώ στην αρχή του είπαν πως δεν είναι εύκολο να βρούνε, τελικά, ανακάλυψαν μία νεαρή κοπέλα από τη Νέα Υόρκη με καταγωγή το Πουέρτο Ρίκο.
Όπως, όμως, εξήγησαν στον Μοτόλα, ενώ ξέρει να χορεύει, δεν διαθέτει και την τέλεια φωνή. Ο Τόμι Μοτόλα ζήτησε να την γνωρίσει. Η νεαρή εκείνη κοπέλα ήταν η Τζένιφερ Λόπεζ…. Και τα υπόλοιπα είναι ιστορία….