Τον περασμένο Ιούνιο και μετά από 9 χρόνια βρέθηκε ο κλεμμένος πίνακας του Πικάσο της Εθνικής Πινακοθήκης, ενώ, όπως ανακοίνωσε τότε η Ελληνική Αστυνομία, στα χέρια της βρέθηκε και ένα ακόμη κλεμμένο έργο, του Ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριάν.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΛ.ΑΣ., συνελήφθη ένας Ελληνας που τα είχε στην κατοχή του, κρυμμένα στην Κερατέα. Οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν ότι ο δράστης είχε κρύψει τους πίνακες σε αποθήκη, ενώ κάποια στιγμή τους είχε τοποθετήσει και σε ένα ρέμα δίπλα από αυτή. Ο δράστης, 49 ετών, αποκάλυψε στην αστυνομία πού είχε κρυμμένους τους καλλιτεχνικούς αυτουσ θησαυρούς.
Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. ανέφερε: «Δύο πίνακες που είχαν αφαιρεθεί από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012 (ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν) βρίσκονται στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά τον εντοπισμό τους από το 2ο τμήμα του ΥΔΕΖΙ».
Αφού τα δύο αυτά αριστουργήματα βρέθηκαν, τώρα ηρθε η στιγμή να επανεκτεθούν στο κοινό στην Εθνική Πινακοθήκη.
Εκτίθενται και πάλι από χθες 30/10 στην Εθνική Πινακοθήκη οι δύο πίνακες, του Πικάσο και του Μοντριάν, που είχαν κλαπεί
Βρήκαν τη θέση τους στην αίθουσα Δυτικοευρωπαϊκής Ζωγραφικής στον όροφο -2 της Εθνικής Πινακοθήκης. Το έργο του Πικάσο προστατεύεται από plexiglass, είναι το μοναδικό στην αίθουσα που φέρει αυτό το κάλυμμα που ξεκινά από το έδαφος.
Η συγκεκριμένη αίθουσα Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη ανοίγει για πρώτη φορά για το κοινό μετά την αποκατάσταση και επέκταση της Πινακοθήκης. Παρουσιάζει 45 έργα της μόνιμης συλλογής, μάλιστα το ένα βρίσκεται στην οροφή.
Πώς έγινε η «διάρρηξη του αιώνα»
Τα ξημερώματα της 9ης Σεπτεμβρίου του 2012, έγινε η «διάρρηξη του αιώνα» στα ελληνικά χρονικά με λεία τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν.
Οι δράστες είχαν καταφέρει να μπουν στο κτίριο από τη μπαλκονόπορτα αφού προηγουμένως απενεργοποίησαν το συναγερμό του κτιρίου της Εθνικής Πινακοθήκης, επί της λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου 50.
Κατάφεραν να αφαιρέσουν τον πίνακα του Πικάσο “Κεφάλι Γυναίκας” που φιλοτεχνήθηκε το 1939, τον πίνακα του Μοντριάν “Ανεμόμυλος Στάμμερ” που φιλοτεχνήθηκε το 1905, καθώς και μία σέπια του Μονκάλβο. Η συνολική αξία των έργων είχε εκτιμηθεί τότε στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις τότε πληροφορίες, οι δράστες είχαν αρπάξει δύο ακόμη πίνακες του Κλωντ Μονέ που γλίτωσαν στο “παρά πέντε”. Βρέθηκαν σε διάδρομο της Πινακοθήκης καθώς την ώρα που έφευγαν σήμανε ο συναγερμός.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής ο 49χρονος εντοπίστηκε από τους αστυνομικούς της Ασφάλειας μετά από συνδυαστική μελέτη των στοιχείων που είχαν συγκεντρωθεί όλα αυτά τα χρόνια και προσήχθη στην ΓΑΔΑ όπου ομολόγησε την συμμετοχή του στην κλοπή και υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο που έκρυβε τους δύο πίνακες. Σύμφωνα με πληροφορίες οι πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα σε σημείο μέσα σε ρεματιά συσκευασμένοι και προστατευμένοι για να μην υποστούν φθορές.
Πρόκειται για τον πίνακα του Πικάσο «γυναικείο κεφάλι» που είχε φιλοτεχνηθεί το 1939 και το δώρισε ο μεγάλος ζωγράφος το 1949 στον ελληνικό λαό ως τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση κατά τη γερμανική κατοχή. Ο δεύτερος είναι ένας πίνακας του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν του 1905 που απεικονίζει ένα ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού «Ο ανεμόμυλος Στάμμερ» ο οποίος αγοράστηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά ο οποίος τον δώρισε στην συνέχεια στην Εθνική Πινακοθήκη.
Εκτός από τους δύο πίνακες που βρέθηκαν, από την Εθνική Πινακοθήκη είχε κλαπεί ένα ακόμη έργο και συγκεκριμένα ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια το οποίο όμως δεν βρέθηκε και εξακολουθεί να αναζητείται.
Δείτε επίσης