H Ίνγκριντ Μπέργκμαν και o Ρομπέρτο Ροσελίνι, έζησαν μια θυελλώδη σχέση και έμειναν στην ιστορία του κινηματογράφου ως ένα θρυλικό ζευγάρι.
Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν πέθανε την ίδια μέρα με τη γέννησή της, στις 29 Αυγούστου και άφησε πίσω της μια θρυλική φιλμογραφία. Αλλά και μια αξέχαστη ιστορία αγάπης με τον Ρομπέρτο Ροσελίνι.
Αυτή είναι Σουηδή, εκείνος Ιταλός, συναντιούνται στο Χόλιγουντ. Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν και ο Ρομπέρτο Ροσελίνι είναι από τα θρυλικά ζευγάρια του κινηματογράφου. Πολύ πριν τον Μπραντ Πιτ και την Αντζελίνα Τζολί ή τον Τομ Κρουζ και τη Νικόλ Κίντμαν.
Μια ταλαντούχα ηθοποιός που οδηγείται από το πάθος της
Πολύ νέα, η Ίνγκριντ Μπέργκμαν ενδιαφερόταν για την κωμωδία, εντάχθηκε στο Kungliga Dramatiska Teatren ή Dramaten στη Στοκχόλμη. Μετά από αυτό, η καριέρα της απογειώθηκε πολύ γρήγορα καθώς απέκτησε αρκετούς ρόλους σε ταινίες του Σουηδού σκηνοθέτη Gustaf Molander . Το 1936, ο Intermezzo της επέτρεψε να την δει ο παραγωγός David O. Selznick , ο οποίος της πρότεινε έναν ρόλο στο Gone with the Wind . Αυτή είναι η αρχή της καριέρας της στο Χόλιγουντ. Από εκεί, η Ίνγκριντ Μπέργκμαν παίζει σε κορυφαίες ταινίες όπως ο Doctor Jekyll and Mr. Hyde του Victor Fleming , η Casablanca του Michael Curtiz, The House of Doctor Edwards του Άλφρεντ Χίτσκοκ … Στη δεκαετία του 1950, η ηθοποιός ήταν στην κορυφή. Αλλά η Ίνγκριντ Μπέργκμαν είναι το ίδιο ελεύθερη και παθιασμένη όταν είναι πίσω από τις κάμερες. Εν μία νυκτί, αφήνει την οικογένειά της, την αμερικανική της καριέρα και τις Ηνωμένες Πολιτείες για να εγκατασταθεί στη Ρώμη για να βιώσει τον έρωτά της με τον Ρομπέρτο Ροσελίνι . Και ακόμα κι αν αυτή η απόφαση σόκαρε τα ήθη των θαυμαστών της εκείνης της εποχής, η Ίνγκριντ Μπέργκμαν έγινε γρήγορα σύμβολο της γυναικείας ελευθερίας.
Μια απαγορευμένη αγάπη
Ήταν στον κινηματογράφο που η Ίνγκριντ Μπέργκμαν γνώρισε για πρώτη φορά τον μελλοντικό της σύζυγο. Σε ένα σκοτεινό δωμάτιο της Νέας Υόρκης, η ηθοποιός παρακολουθεί μια ταινία του Ρομπέρτο Ροσελίνι , ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του ιταλικού νεορεαλιστικού κινηματογράφου. Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν έπεσε στα ξόρκια του έργου του, το οποίο δεν είχε καταφέρει να ανακαλύψει πριν, επειδή, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η φασιστική Ιταλία δεν εξήγαγε τα πολιτιστικά της αγαθά στην Αμερική. Η Ίνγκριντ Μπέργκμαν αποφασίζει τότε να γράψει ένα γράμμα στον σκηνοθέτη: «Αγαπητέ κύριε Ροσελίνι, έχω δει τις ταινίες σας Ρώμη, Ανοιχτή Πόλη και Παΐσα, και τα απόλαυσα πάρα πολύ. Αν χρειάζεστε μια Σουηδή ηθοποιό που μιλάει πολύ καλά αγγλικά, που δεν έχει ξεχάσει τα γερμανικά της, που δεν είναι πολύ κατανοητή στα γαλλικά και που στα ιταλικά μπορεί να πει μόνο “ti amo”, τότε είμαι έτοιμη να έρθω να κάνω μια ταινία μαζί σας».
Συγκινημένος από αυτή τη δήλωση, ο Ρομπέρτο Ροσελίνι της πρότεινε να παίξει στο Στρόμπολι .
Είναι στα γυρίσματα της ταινίας που οι δύο καλλιτέχνες ερωτεύονται. Αλλά είναι μια εξωσυζυγική σχέση: η Ίνγκριντ Μπέργκμαν είναι παντρεμένη με τον Πίτερ Άρον Λίντστρομ με τον οποίο έχει μια κόρη, την Πία. Το σκάνδαλο ξεσπά. Το διαζύγιό τους δημοσιοποιείται και η εικόνα της Ίνγκριντ Μπέργκμαν αμαυρώνεται. Ξεφεύγει από τους Αμερικανούς δημοσιογράφους και πηγαίνει στη Ρώμη πριν πει το «ναι» στον Ροσελίνι για τον οποίο θα παίξει σε πέντε ταινίες μεταξύ 1949 και 1955. Το μόνο αρνητικό, είναι ότι οι κριτικοί επιτίθενται στις ταινίες του Ιταλού σκηνοθέτη που, για τον ρεαλισμό του οι μεγάλου μήκους ταινίες του, χρησιμοποιούσαν ερασιτέχνες ηθοποιούς. Από αυτό το ειδύλλιο γεννήθηκαν τρία παιδιά: ο Ρενάτο, η Ισαβέλλα και η Ίνγκριντ Ροσελίνι. Αλλά δυστυχώς ο γάμος τους τελειώνει άσχημα. Όμως η Σουηδή δεν χάνει την πίστη της στην αγάπη. Μετά το δεύτερο διαζύγιο της, βγαίνει με τον σκηνοθέτη Lars Schmidt , τον οποίο παντρεύτηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1950.
Δείτε επίσης