Τα Όσκαρ φέτος θα γίνουν στις 28 Μαρτίου. Πριν τις ανακοινώσεις των υποψηφιοτήτων η Lady Gaga είχε παρουσιαστεί ως το μεγάλο φαβορί για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Ωστόσο όταν ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες η ηθοποιός και τραγουδίστρια δεν ήταν καν μέσα. Και το θέμα είναι ότι ακόμα και η ίδια έπεσε από τα σύνεφα που δεν πήρε υποψηφιότητα… Λοιπόν, μήπως το έχουμε παρακάνει με την ερμηνεία της στο πολυσχολιασμένο «House of Gucci»;
Η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών αποκάλυψε λοιπόν στις αρχές του πρασμένου μήνα, 8 Φεβρουαρίου, τη λίστα με τις υποψηφιότητες για τα πολυαναμενόμενα 94α Βραβεία Όσκαρ , που θα πραγματοποιηθούν στις 27 Μαρτίου (ξημερώματα 28 Μαρτίου για την Ελλάδα) στο Dolby Theatre στο Λος Άντζελες. Όπως κάθε χρόνο, οι ανακοινώσεις είχαν το μερίδιό τους από εκπλήξεις και απογοητεύσεις: σημειώνουμε τις απροσδόκητες απουσίες της Alana Haim , την υπέροχη αποκάλυψη της Licorice Pizza του Paul Thomas Anderson και μέρος του καστ του West Side Story (μόνο η Ariana DeBose δεν ήταν αναμενόμενη στο Κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου). Άλλη μια σταρ που «σνομπάρεται» όπως λένε στην ορολογία των τελετών της βιομηχανίας του Χόλιγουντ, είναι η Lady Gaga. Παρά την ενθαρρυντική υποψηφιότητα στις Χρυσές Σφαίρες, δεν θα συμμετάσχει στον αγώνα που θα κοντραριστούν, οι Κρίστεν Στιούαρτ, Ολίβια Κόλμαν, Τζέσικα Τσαστέιν, Νικόλ Κίντμαν και Πενέλοπε Κρουζ. Και αυτό δεν είναι τίποτα.
Από το περασμένο καλοκαίρι, όταν αποκαλύφθηκαν οι πρώτες εικόνες του House of Gucci , η ηθοποιός και τραγουδίστρια θεωρούνταν αδιαμφισβήτητο φαβορί για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Να δούμε λοιπόν την απουσία της ως σνομπισμό; Πραγματικά, όχι. Υπήρχε σε αυτή την υπόθεση κάτι σαν φρενίτιδα των μέσων ενημέρωσης γύρω από μια σταρ της οποίας η αύρα σήμερα ξεπερνά το ταλέντο;
Υπερβολική αυτοπεποίθηση
Το 2018, μετά από δύο δειλές εμφανίσεις με τον Robert Rodriguez ( Machete Kills το 2013 και Sin City: I kill for her a year later), το A Star is Born ένα πραγματικό πολιτιστικό φαινόμενο, η ταινία του Bradley Cooper επέτρεψε στην τραγουδίστρια, τότε σε μια αδύναμη περίοδο της μουσικής της καριέρας, να κερδίσει ένα πρώτο αγαλματίδιο για τον ειλικρινά δακρύβρεχτο ύμνο της, “Shallow”. Δεν εισέπραξε κανένα έπαθλο για την απόδοσή της αλλά το ραντεβού δόθηκε για μελλοντική βράβευση. Θα χρειαστεί να περιμένουμε τρία χρόνια για να το δούμε ξανά στις οθόνες χάρη στο House of Gucci του Ρίντλεϊ Σκοτ . Μια βιογραφική ταινία με τη μορφή πολεμικής μηχανής Όσκαρ. Η Lady Gaga ενσαρκώνει την πεσμένη ιέρεια της αυτοκρατορίας Gucci, Patrizia Reggiani , και περιβάλλεται από ένα εξαιρετικό καστ ( Adam Driver , Al Pacino , Jared Leto , Jeremy Irons ή ακόμα και την Camille Cottin ). Ανακοινώθηκε ότι θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο, ιδανική συγκυρία για τη σεζόν των βραβείων.
Πουλήθηκε ως μια από τις πιο συναρπαστικές ταινίες του τέλους του 2021, το House of Gucci (πάνω από 150 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office για διπλάσιο προϋπολογισμό) αλλά αφήνει την επίμονη εντύπωση για μέρος των κριτικών και το κοινό, μιας μεγάλης χαμένης υπόθεσης. Υπερβολικά σοφό, πολύ ομαλό, πολύ μεγάλο και ταυτόχρονα χτυπημένο από γκροτέσκες λάμψεις (ξεκινώντας με την ερμηνεία του Τζάρεντ Λέτο) που το καθιστούν ούτε συμπαθητικό ούτε πραγματικά εντυπωσιακό φιλμ. Η φήμη μιας ταινίας μεγάλου μήκους είναι πολύ σημαντική για τα Όσκαρ, περισσότερο από την εμπορική της επιτυχία. Πάρτε για παράδειγμα το Nightmare Alley , την τελευταία ταινία του Guillermo del Toro, η οποία μόλις συγκέντρωσε τέσσερις υποψηφιότητες, συμπεριλαμβανομένης μιας για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Κανείς δεν το έχει δει στις ΗΠΑ (που απορρίφθηκε από την Disney την ίδια εβδομάδα με το Spider-Man: No Way Home ), αλλά όλοι όσοι το έχουν παρακολουθήσει συμφωνούν ότι είναι ίσως η καλύτερη ταινία του σκηνοθέτη. Μεξικάνικη. Ήδη ξεχασμένο, το House of Gucci τελικά θα παλέψει μόνο για το Όσκαρ καλύτερου μακιγιάζ και χτενίσματος (αν και εκεί θα δυσκολευτεί να αντιμετωπίσει τα μάτια της Tammy Faye ή την Cruella ).
Γιατί λοιπόν να κατηγορήσουμε τη Lady Gaga; Γιατί να καλωσορίσουμε την απουσία της στην τελετή που ακολουθείται περισσότερο στην παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία; Χωρίς αμφιβολία γιατί η Αμερικανίδα ηθοποιός αντιπροσωπεύει σήμερα την παγίδα στην οποία έχουν πέσει πολλές σταρ στο Χόλιγουντ. Πριν ακόμη κυκλοφορήσει η ταινία, η ηθοποιός είχε ήδη ανακοινωθεί ως η νικήτρια όλων των βραβείων, βάσει μιας θεαματικής καμπάνιας μάρκετινγκ. Η απόδοσή της είχε κριθεί μέσα από αποσπάσματα, κενές δηλώσεις όπου εξηγούσε ότι είχε δουλέψει για μήνες την ιταλική προφορά της και ότι ο χαρακτήρας της την «ακολουθούσε» για περισσότερο από ένα χρόνο. «Έχουν περάσει τρία χρόνια από τότε που άρχισα να το δουλεύω και θα είμαι απόλυτα ειλικρινής και ξεκάθαρη: έζησα όπως εκείνη για ενάμιση χρόνο. Και μίλησα με προφορά για εννέα μήνες. Ακόμα και εκτός κάμερας. Δεν σταμάτησα ποτέ. Έμεινα μαζί της», είπε επίσημα στη Vogue UK.
Είναι μια σκληρή παρατήρηση, αλλά η ερμηνεία της έχει, κατά κάποιο τρόπο, καταλάβει αυτό που η ταινία είχε να πει στον θεατή. Δεν είναι η μόνη στο House of Gucci . Η δουλειά του Ρίντλεϊ Σκοτ μοιάζει με ένα τερατούργημα που συχνά αφήνει την εντύπωση ότι βλέπεις πέντε ηθοποιούς να παίζουν σε διαφορετικές ταινίες. Οι τόνοι είναι ενσωματωμένοι σε αυτό κατά προσέγγιση, προκαλώντας γέλιο και έκπληξη στην ίδια σκηνή, έως ότου δεν ξέρετε πια πώς να δείτε όλη αυτή την ταινία. Η Lady Gaga είναι σήμερα θύμα του εξωφρενικού χαρακτήρα που έχει δημιουργήσει σε όλη της την καριέρα: δεν ερχόμαστε να τη δούμε να μπαίνει στη θέση ενός άλλου χαρακτήρα. Μόνο αυτήν βλέπουμε. Η τραγουδίστρια, οι μελωδίες της, το πρόσωπό της, τα χαμόγελά της ακόμα και τα βλεφαρίσματα της. Αυτό δεν είναι σινεμά.
Χρειάζεται καλή ερμηνεία για να κερδίσεις το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Αλλά αυτό συνεπάγεται επίσης τη δυνατότητα να δημιουργηθεί έναν κόσμο γύρω της, με τα σκηνικά και τους χαρακτήρες του, για να επιτρέψει στον θεατή να πιστέψει σε αυτό που βλέπει. Λίγοι άνθρωποι θα πουν ότι η Lady Gaga δεν είναι μια πειστική ηθοποιός, ανίκανη να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων σε μια ταινία. Ίσως όμως η σταρ να έχει λάβει τόσα φλας και χάπενινγκ στα κόκκινα χαλιά που τελικά έχει να προσφέρει περισσότερα από αυτά: το άτομό της εις βάρος των χαρακτήρων που υποδύεται.
«Άπατη» πήγε η ταινία γενικά στις υποψηφιότητες – Πόρτα… και στον Τζάρεντ Λέτο
Εκτός από τη Lady Gaga, το «House of Gucci» δυστυχώς για τους συντελεστές του δεν τα πήγε καθόλου καλά στις υποψηφιότητες για Όσκαρ. Στη μόνη κατηγορία που είναι υποψήφιο είναι στο Όσκαρ «Καλύτερου Μακιγιάζ». Και ο συμπρωταγωνιστής της Gaga, Τζάρεντ Λέτο (που έπαιξε τον Πάολο Γκούτσι) «έφαγε πόρτα» στην κατηγορία Καλύτερου Β’ Ανδρικού Ρόλου από την Ακαδημία. Αλλά ούτε και η ίδια η ταινία είναι υποψήφια στην κατηγορία «Καλύτερης Ταινίας».
Δείτε επίσης