Η ιδιοφυΐα της μόδας Τιερί Μιγκλέρ, που μεσουράνησε στον κόσμο της μόδας τη δεκαετία του 1980, απεβίωσε την Κυριακή 23 Ιανουαρίου στα 73 του χρόνια από φυσικά αίτια, ενημέρωσε ο πράκτοράς του, ο Ζαν-Μπατίστ Ρουζό, το Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο Τιερί Μιγκλέρ ήταν ένας από εκείνους τους σχεδιαστές που θεωρούνται ιερά τέρατα της Haute Couture. Γεννημένος στο Στρασβούργο στις 21 Δεκεμβρίου 1948, ο Thierry Mugler αγόρασε το σπίτι του στο Παρίσι το 1974. Ο νεαρός τότε Μιγκλέρ γοητεύτηκε από τον κόσμο της διασκέδασης. Με την εκπληκτική, καινοτόμο και ριζοσπαστική μόδα του, πήγε κόντρα στην εποχή του και καθιερώθηκε ως σύμβολο της δεκαετίας του 1980, ντύνοντας εργαζόμενες γυναίκες αλλά και τους μεγαλύτερους αστέρες της ποπ. Ο σχεδιαστής, που δεν σταμάτησε ποτέ να εφευρίσκει νέες τεχνικές ραπτικής, ξεπέρασε τα όρια της δημιουργικότητας της μόδας. Μάλιστα επηρέασε μια ολόκληρη γενιά δημιουργών. Μέσα από έτοιμες σιλουέτες, υψηλή ραπτική, φωτογραφίες ή βίντεο…

Το Vanity fair τον αποκάλεσε η ιδιοφυΐα-τέρας…και κάπως έτσι είναι, μια ιδιοφυΐα σε «παράνοια»…

Όσο ριζοσπαστικός ήταν στην επαγγελματική του ζωή ήταν και στην προσωπική του, ήταν ακόμη και με τον ίδιο του τον εαυτό, την εμφάνισή του…

Ο Manfred που ήταν ο Thierry Mugler

Ο Τιερί Μιγκλέρ ήταν ο πρώτος σχεδιαστής που προσκάλεσε διάσημες να φορέσουν δημιουργίες του και να συμμετάσχουν ως μοντέλα στην πασαρέλα, μεταξύ άλλων, τη Νταϊάνα Ρος, την Τίπι Χέντρεν, την Σάρον Στόουν.

«Πάντα με γοήτευε το ωραιότερο ζώο στη Γη: o άνθρωπος. Έχω χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία που έχω στη διάθεσή μου για να εκθειάσω αυτό το πλάσμα: μόδα, επιδείξεις, αρώματα, φωτογραφίες, βίντεο», ανέφερε ο Τιερί Μιγκλέρ με αφορμή την έκθεση – συνεργασία με το Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ.

Υπάρχει ένας μύθος γύρω από το όνομα του Manfred και άλλοτε Thierry Mugler, δεν έδινε συνεντεύξεις, και δεν φωτογραφιζόταν συχνά.
Εδώ και χρόνια είχε πουλήσει την τεράστια εταιρεία του, το όνομά του στην ουσία, και ο ίδιος, πρώτα εξαφανίστηκε για μια δεκαετία περίπου, άλλαξε το όνομα του, άλλαξε το πρόσωπο του, πηγαινοερχόταν στο Λος Άντζελες, ασχολήθηκε κυρίως με τη φωτογραφία. Γιατί μπήκε σε αυτή τη διαδικασία και τι μπορεί να σκεφτόταν το πολυσχιδές μυαλό του, μόνο ο ίδιος θα μπορούσε να το απαντήσει…

Ο Τιερί Μιγκλέρ πριν την “αλλαγή” και τις πλαστικές

«Σκότωσε» την εικόνα του, τόσο απλά, ψυχεδελικά!
Ήταν σίγουρα ο ομορφότερος άντρας που πέρασε από τη μόδα, πρώην χορευτής, αλλά τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Thierry Mugler έχει δώσει τη θέση του στον Manfred. Η ζωή του θα μπορούσε να γίνει ταινία.
Λογικά θα γίνει.

Couturissime

Η Couturissime γιορτάζει το έργο αυτού του οραματιστή, ο οποίος δημιούργησε και το άρωμα Angel. Ο Thierry-Maxime Loriot, επιμελητής της έκθεσης Thierry Mugler, Couturissime, που εκτίθεται στο Musée des Arts décoratifs στο Παρίσι από τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 και μέχρι τα τέλη Απριλίου 2022, μίλησε για τις πέντε από τις εμβληματικές συλλογές του. 

Ο άνθρωπος που έκανε όνομα διεθνώς τις δεκαετίες του 1980 και του 1990 είχε το δικό του στυλ. Εδώ θα δείτε κάποιες από τις βασικές περιόδους του οραματικού του έργου. 

Νταϊάνα Ρος (Άνοιξη-Καλοκαίρι 1991), Ζιζέλ Μπούντχεν (2018)

«Το 1991, ο Mugler είχε καθιερωθεί στο τοπίο της μόδας. Ντύνει έναν ολόκληρο γαλαξία σταρ, μεταξύ των οποίων η Celine Dion, ο David Bowie… Και φυσικά η Diana Ross, που λάτρευε τις άγρια ​​πολύχρωμες δημιουργίες του. Ο Mugler έντυνε γυναίκες που είχαν κάτι, δείγματα, όπως είχε πει. Το στυλ του είναι πολύ αναγνωρίσιμο. Τα κομμάτια Mugler δεν ξεφεύγουν ποτέ από τη μόδα γιατί δεν ακολουθούν τις τάσεις της μόδας».

Cowboys

«Η συλλογή Cowboys είναι εμπνευσμένη από το αμερικανικό όνειρο. Σε αυτή τη φωτογραφία που τραβήχτηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του κλιπ Too Funky του George Michael, το μοντέλο Emma Sjöberg μεταφέρει την εικόνα μιας ισχυρής γυναίκας, με υποτιθέμενη σεξουαλικότητα. Στοω Mugler, η γυναίκα κυριαρχούσε και δεν χρειαζόταν απαραίτητα άντρες. Είναι υποκείμενο, όχι αντικείμενο.

Φουτουριστική σπείρα (Ready-to-wear Φθινόπωρο-Χειμώνας 1979)

«Ήταν ίσως η πρώτη συλλογή Mugler που είχε εμπορική επιτυχία. Τότε άνοιξε αρκετά μαγαζιά. Βρισκόμαστε στο τέλος της δεκαετίας του 1980, μπαίνουμε στη μετα-πανκ και την ντίσκο περίοδο. Η μουσική και η ποπ κουλτούρα έχουν μεγάλη επιρροή στους σχεδιαστές. Στην πραγματικότητα, η μόδα γίνεται η βιομηχανία της μόδας. Οι couturier της εποχής επέβαλαν ο καθένας τη δική του αισθητική πινελιά. Με το Spirale futuriste, ο Mugler φαντάζεται σειρήνες neo-disco, ντυμένες με λαμέ κομμάτια με πολύ εκπληκτικά κοψίματα. Διερεύνησε το υπερανθρωπιστικό ερώτημα. Για τους φωτογράφους, ήταν εξαιρετικά εμπνευσμένο να δουλέψουν μαζί του γιατί έσπασε τους κλασικούς αστούς κώδικες».

Συλλογή 20ης επετείου (Haute Couture Φθινόπωρο-Χειμώνας 1995-96)

«Για τη δεκαετή καριέρα του, ο Thierry Mugler επένδυσε το Zénith του Παρισιού. Για τα είκοσι χρόνια, επέλεξε το Cirque d’Hiver, ακόμα στη γαλλική πρωτεύουσα. Ήταν ένα απίστευτο σόου: ο Τζέιμς Μπράουν είχε κάνει το ταξίδι για να τραγουδήσει, η Κέιτ Μος χόρευε… Αυτό το φόρεμα με κέλυφος, ένα νεύμα στον πίνακα The Birth of Venus του Μποτιτσέλι, παρουσιάστηκε κατά την επετειακή πασαρέλα. Το 2019, η ράπερ Cardi B την υιοθέτησε για τα βραβεία Grammy. Η αρχιτεκτονική αυτού του ενδύματος αποπνέει μεγάλη ποίηση. Και, όπως πάντα με τον Mugler, βρίσκουμε αυτή την ιδέα να μεταμορφώσουμε το σώμα για να δημιουργήσουμε εξαιρετικά ρούχα».

“Couturissme”: the relationship between fashion, people and nature (Haute Couture Άνοιξη-Καλοκαίρι 1997)

«Είναι η συλλογή που έχει φέρει επανάσταση στα πάντα και σηματοδότησε ένα σημείο καμπής στη μόδα. Για την άνοιξη-καλοκαίρι του 1997, ο Mugler εμπνεύστηκε από τα έντομα. Πρέπει να πούμε ότι ο κόσμος των ζώων είναι ιδιαίτερα παρών στο σύμπαν του. Γυαλιά ηλίου Fly, κεραίες, εξαιρετικά στενά μεγέθη και αστραφτερά χρώματα… Σε αυτή τη συλλογή, οι τεχνικές καλουπώματος είναι πολύ εξελιγμένες. Ένα από τα εμβληματικά κομμάτια παραμένει το κοστούμι ελαστικού, σε καουτσούκ και δέρμα. Αυτή η συλλογή, η εξαιρετικά πλούσια, ενέπνευσε τους σχεδιαστές μόδας John Galliano, Alexander McQueen ή ακόμα και Martin Margiela».

Δείτε επίσης