Τα χρυσά αγαλματίδια μετρούν σχεδόν έναν αιώνα από την έναρξή τους και εξακολουθούν να τιμούν τις καλύτερες παραγωγές και τους συντελεστές της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Από ηθοποιούς και σκηνοθέτες μέχρι μουσικούς, ενδυματολόγους και μακιγιέρ η κατάκτηση ενός βραβείου Όσκαρ είναι η επιβεβαίωση και η αναγνώριση του ταλέντου και της άριστης δουλειάς.
Πολλοί σπουδαίοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες, γνωστοί σε όλη την υφήλιο έχουν καταφέρει να κερδίσουν το χρυσό αγαλματίδιο, κάποιοι μάλιστα και περισσότερες από μια φορές ενώ υπάρχουν και άλλοι που αν και υπερταλαντούχοι, με “βαρύ” βιογραφικό και τεράστιες παγκοσμίως επιτυχίες δεν το έχουν κερδίσει, τουλάχιστον μέχρι στιγμής.
Οι σκηνοθέτες έχουν αφήσει ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους και στα Όσκαρ. Για παράδειγμα, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ έχει κερδίσει τρία Όσκαρ -δύο Καλύτερης Σκηνοθεσίας («Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν» και «Η λίστα στου Σίντλερ») και ένα Καλύτερης Ταινίας («Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν»). Ωστόσο, ένας άλλος επιτυχημένος, πασίγνωστος και πολύ ταλαντούχος σκηνοθέτης έχει λάβει περισσότερες υποψηφιότητες από τον Σπίλμπεργκ και έχει καταφέρει να κερδίσει μόνο μια… Ο λόγος για τον Μάρτιν Σκορσέζε, που κατέχει ακόμη και το Ρεκόρ Γκίνες ως ο σκηνοθέτης εν ζωή με τις περισσότερες υποψηφιότητες στα Βραβεία Όσκαρ.
Σύμφωνα με το grunge.com, ο Μάρτιν Σκορσέζε κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Όσκαρ εν ζωή σκηνοθέτη, οι οποίες φτάνουν τις εννέα. Κατέκτησε το ρεκόρ στις 13 Ιανουαρίου του 2020, με την υποψηφιότητά του για τη σκηνοθεσία της ταινίας «Ο Ιρλανδός». Έχασε, ωστόσο, σε αυτήν την κατηγορία από τον Bong Joon-ho, σκηνοθέτη της νοτιοκορεάτικης ταινίας «Παράσιτα». Το ίδιο συνέβη και με το Grammy Καλύτερης Ταινίας την ίδια χρονιά, για το οποίο οι δύο ταινίες ήταν επίσης υποψήφιες.
Η τελευταία υποψηφιότητα του Σκορσέζε για Όσκαρ πριν από το 2020 ήταν το 2014 για τον «Λύκο της Γουόλ Στριτ». Η συμμετοχή του στα βραβεία από το 1981 είναι δεδομένη, όταν το κλασικό του «Raging Bull» έλαβε τον απίστευτο αριθμό των οκτώ υποψηφιοτήτων. Σε εκείνη την τελετή, η ταινία έδωσε στον Ρόμπερτ Ντε Νίρο το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου και στη Thelma Schoonmaker το Όσκαρ Μοντάζ. Όσο για το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας, ο Σκορσέζε νικήθηκε από τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και το «Ordinary People».
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του και παρά τις τόσες υποψηφιότητες ο Σκορσέζε κέρδισε ένα μόνο Όσκαρ, για την ταινία του 2007 «The Departed». Ο μοναδικός σκηνοθέτης που έχει λάβει περισσότερες υποψηφιότητες από τον Σκορτσέζε ήταν ο Γουίλιαμ Γουάιλερ, ο οποίος έλαβε συνολικά 12 υποψηφιότητες και τρεις νίκες στην περίοδο από το 1936 έως το 1965.
Δείτε επίσης